Program “Electromechanical Automation Systems, Electric Drive and Electromobility”,faculty of Electric Power Engineering and Automatics of “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute”

Work of the Department on magnetic suspension systems

PARTICIPATION OF THE DEPARTMENT OF AEMS-EP KPI NAMED AFTER IGOR SIKORSKY IN WORKS ON LINEAR ELECTRIC DRIVE AND MAGNETIC SUSPENSION SYSTEMS

If you have read this material to the end, the question may naturally arise: all this is very interesting, but what does the Department of automation of electromechanical systems and electric drive of the Igor Sikorsky KPI have to do with this? It turns out that the most immediate.

The history of Kyiv Polytechnic University preserves many facts about scientific developments that began at KPI. In particular, in 1967, on the territory of the exhibition of achievements of the national economy (VDNH) of Ukraine in Kiev, a monorail road with a linear electric drive with a length of 525 m was built – a joint development of the Department of electric drive and automation of industrial installations, the Department of electric machines and the Kiev electric transport plant, which is considered the world’s first monorail track with a linear electric drive.

In the mid-70s and 80s, the Department of AEMS-EP took an active part in the All-Union program of the USSR to create a system of high-speed ground transport with linear electric drive and a magnetic suspension system designed for driving at speeds up to 500 km/h. At that time, in the courtyard of the main building, there was even a section of a transport structure 50 m long with a working model of the crew weighing 400 kg, which was held on a magnetic suspension.

For the first time in the USSR, in 1981, it was created at KPI, at the Department of AEMS-EP in laboratory 014 of Building No. 20 of the FEA.

Despite financial limitations and technical difficulties, work in the field of magnetic suspension and linear electric drive systems continues at the Department of AEMS-EP even now. So, in recent years, 7 Master’s theses on linear electric drive and magnetic suspension were defended, including with a demonstration of the current electromagnetic suspension system, 5 scientific articles and a section in the textbook were published, 2 patents of Ukraine and 2 copyrights for regulated electromagnetic suspension and linear electric drive systems were obtained.

More materials about the best practices of the AEMS-EP Department in the field of high-speed ground transport systems with linear electric drive and magnetic suspension can be found here.

Similar posts
  • Збори трудового колективу кафедри Збори трудового колективу кафедри 1 квітня відбулися збори трудового колективу кафедри автоматизації електромеханічних систем та електропривода Національного технічного університету Украіни “Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського”. На зборах висунуто та обговорено кандидатури до участі у конкурсі на посаду ректора університету. За результатами таємного голосування висунуто для участі у конкурсі на посаду ректора Національного технічного університету [...]
  • Інженерний тиждень “KPISchool&#... Інженерний тиждень “KPISchool” на кафедрі АЕМС ЕП Викладачі кафедри АЕМС-ЕП взяли активну участь у Інженерному тижні “KPISchool”, який традиційно проводиться протягом весняних канікул для учнів 8-11 класів. Заняття відбулося 25 березня 2024 року за темою “Електромобілі, роботи та 3D-принтери: будова і функціонування”. Асистент Ганна Землянухіна ознайомила учнів з конструкцією і принципом роботи демонстраційного робота та [...]
  • Участь у Другому міжнародному воркшоп... Участь у Другому міжнародному воркшопі «Advances in Civil Aviation Systems Development» 26 березня 2024 доц. кафедри автоматизації електромеханічних систем та електроприводу НТУУ “КПІ імені Ігоря Сікорського” Волянський Р.С. прийняв участь у Другому міжнародному воркшопі «Advances in Civil Aviation Systems Development» (http://www.ans.nau.edu.ua/acasd/), який було організованому на базі Факультету аеронавігації, електроніки та телекомунікацій НАУ. Доповідь “MODIFIED CHUA’S [...]
  • Перелік освітніх компонентів, підгото... Перелік освітніх компонентів, підготовка за якими у другому семестрі 2023-2024 н.р. буде здійснюватися в очному режимі Шановні здобувачі та колеги, у вкладеному файлі знаходиться інформація щодо освітніх компонентів, за якими кафедра автоматизації електромеханічних систем та електроприводу у другому семестрі 2023-2024 н.р. планує здійснювати практичну підготовку з окремих видів занять в очному [...]
  • Участь у The 3rd International Works... Участь у Міжнародному ІТ-семінарі “The 3rd International Workshop on Information Technologies: Theoretical and Applied Problems (ITTAP-2023)” Викладачі кафедри взяли участь у Міжнародному ІТ-семінарі «The 3rd International Workshop on Information Technologies: Theoretical and Applied Problems (ITTAP-2023)», що відбувся 22-24 листопада в м. Тернопіль. Представлена доповідь «Neural network based estimator of the electrode deviation in robotic welding [...]

Statistics



As result of 1 semester

2022/2023 academic year


Total students: 137,
on the budget: 130.

Announcement



Educational process, 2 semester

By the decision of the Administrative Council and the selection committee of Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute, the educational process for full-time and part-time higher education applicants will begin from February 01, 2021/22 academic year. University is in distant mode until 19.03.2022.

The last announcements



Center for International Education