ОП “Електромеханічні системи автоматизації, електропривод та електромобільність”, факультет електроенерготехніки та автоматики "КПІ ім. Ігоря Сікорського"

Робота кафедри над системами магнітного підвішування

УЧАСТЬ КАФЕДРИ АЕМС-ЕП КПІ ІМ. ІГОРЯ СІКОРСЬКОГО В РОБОТАХ ПО ЛІНІЙНОМУ ЕЛЕКТРОПРИВОДУ І СИСТЕМАМ МАГНІТНОГО ПІДВІШУВАННЯ

Якщо Ви дочитали цей матеріал до кінця, закономірно може виникнути питання: все це дуже цікаво, але яке відношення має до цього кафедра автоматизації електромеханічних систем та електроприводу КПІ ім. Ігоря Сікорського? Виявляється, саме безпосереднє.

Історія Київського політехнічного зберігає чимало фактів про наукові розробки, які починалися саме в КПІ. Зокрема, у 1967 р. на території Виставки досягнень народного господарства (ВДНГ) України в м. Києві була побудована монорейкова дорога з лінійним електроприводом довжиною 525 м – спільна розробка кафедри електроприводу і автоматизації промислових установок, кафедри електричних машин та Київського заводу електротранспорту, яка вважається першою в світі трасою монорейки з лінійним електроприводом.

У середині 70-80-х років кафедра АЕМС-ЕП брала активну участь у всесоюзній програмі СРСР по створенню системи високошвидкісного наземного транспорту з лінійним електроприводом та системою магнітного підвішування, призначеної для руху зі швидкістю до 500 км/год. На той час у дворі головного корпусу навіть існувала ділянка транспортної структури довжиною 50 м з діючим макетом екіпажу масою 400 кг, який утримувався на магнітному підвісі.

Макет транспортного екіпажу з найбільшою масою – 2500 кг, що повністю утримувався на регульованому електромагнітному підвісі як по вертикалі, так і по горизонталі, вперше в СРСР, у 1981 р., створили саме в КПІ, на кафедрі АЕМС-ЕП в лабораторії 014 корпусу №20 ФЕА.

Незважаючи на фінансові обмеження і технічні складнощі, роботи в області систем магнітного підвішування та лінійного електропривода продовжуються на кафедрі АЕМС-ЕП і зараз. Так, в останні роки було захищено 7 магістерських дисертацій за тематикою лінійного електроприводу та магнітного підвішування, у т. ч. із демонстрацією діючої системи електромагнітного підвісу, опубліковано 5 наукових статей і розділ у підручнику, отримано 2 патенти України і 2 авторських права на системи регульованого електромагнітного підвісу та лінійного електроприводу.

Більше матеріалів про напрацювання кафедри АЕМС-ЕП в галузі систем високошвидкісного наземного транспорту з лінійним електроприводом і магнітним підвішуванням міститься тут.

Similar posts
  • 2nd International Workshop “Com... Second International Workshop “Computer Methods in System Engineering (CMSE)” 💡12 червня 2025 року на кафедрі АЕМСЕП ФЕА відбувся воркшоп CMSE 2025 присвячений розвитку обчислювальних та інформаційних технологій у сфері системної інженерії в широкому спектрі застосувань. У воркшопі прийняли участь науковці з більш ніж 10 наукових та освітніх закладів Греції, Індонезії, Канади, Малайзії, Німечини та України. [...]
  • Відкриття віртуальної лабораторії мод... Відкриття віртуальної лабораторії моделювання енергетичних систем 23 квітня 2024 року о 12:00 на факультеті електроенерготехніки та автоматики КПІ ім. Ігоря Сікорського відбудеться відкриття віртуальної лабораторії моделювання енергетичних систем. Лабораторія створена в рамках міжнародного проєкту Ukraine Sustainable Energy Systems за участі Swedish Institute, IVL Swedish Environmental Research Institute, компанії DMCC engineering та КПІ ім. Ігоря Сікорського. [...]
  • Український бойовий робот D-21-12R Український бойовий робот D-21-12R Міноборони України кодифікувало та допустило до використання в армії наземний бойовий роботизований комплекс D-21-12R, оснащений великокаліберним кулеметом. Про це інформує Цензор.НЕТ із посиланням на Міноборони. Комплекс оснащений великокаліберним кулеметом і може виконувати широкий спектр бойових завдань: від спостереження і патрулювання до вогневої підтримки підрозділів, ураження живої сили та легкоброньованої техніки противника. [...]
  • Запрошуємо на День відкритих дверей К... Запрошуємо на День відкритих дверей КПІАбітFest 12 квітня 2025! 🌿 КПІАбітFest – це ваша можливість відчути атмосферу студентського життя, познайомитися з факультетами та інститутами, поставити запитання викладачам і студентам, а також дізнатися все про вступ-2025 на презентації «Вступ до КПІ 2025. Що потрібно знати вступнику?». На вас чекають інтерактивні локації, корисна інформація та захопливі екскурсії [...]
  • Підготовчі курси до Єдиного вступного... Підготовчі курси до Єдиного вступного іспиту в магістратуру від КПІ! На слухачів наших підготовчих курсів з 🇬🇧АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ очікує: ▫️ досвідчені викладачі університету; ▫️ індивідуальний підхід, персональні консультації та рекомендації; ▫️ чітка структура підготовки; ▫️ практичний тренінг в форматі реального часу 🗓 Початок занять 01 травня 2025 року Вартість курсу 5776 грн. 32 академічні години [...]

Статистика



За результатами 1 семестру

2022/2023 навчального року


Всього навчається: 137,
з них на бюджеті: 130.

Партнери

Центр міжнародної освіти