Program “Electromechanical Automation Systems, Electric Drive and Electromobility”,faculty of Electric Power Engineering and Automatics of “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute”

Prospects, advantages and disadvantages of the magnetic pillow train

CURRENT STATE AND PROSPECTS

Currently, Monorail Transport has established itself in several niches – as entertainment (in parks, zoos, recreation areas, exhibitions), as automatic transport at airports for communication between terminals and transportation to urban transport, as well as urban and intercity passenger transport. Thanks to its noiselessness and lack of vibrations in densely populated cities, monorail transport can pass through residential areas and even through houses.

Intercity high-speed ground transport with linear electric drive in combination with magnetic suspension provides the possibility of contactless traffic and competes with aviation, road and rail transport, primarily in terms of safety, environmental friendliness, noiselessness, the ability to deliver passengers and cargo directly to their destinations, without connecting to other types of transport.

A significant number of developed countries continue to invest heavily in projects to create high-speed Land Transport. Not so long ago, high-speed tests of the Maglev L0 magnetic cushion train, which will enter service until 2027, were resumed in Japan.

The Japanese government also hopes to attract interest in its own magnetic cushion trains in the United States. Recently, representatives of the Northeast Maglev company, who plan to connect Washington and New York using a magnetic suspension railway line.

It is possible that in the near future, magnetic cushion cars and trains will become so affordable and commonplace that even “flying cars” will be economically profitable. So we are waiting for news from the laboratories.

PROBLEMS

Not so long ago, popular magazines called magnetic cushion trains a revolutionary transport, and the launch of new projects for such systems was regularly reported by both private companies and authorities from around the world. For the sake of objectivity, it should be noted that many of these grandiose projects were not completed, and some working lines on magnetic suspension were later mothballed.

The main reason for the slowdown in the introduction of magnetic suspension trains is their high cost. They require a specially built infrastructure, which, as a rule, is the most expensive item in the project budget. For example, the Shanghai Maglev cost China 1 1.3 billion or 4 43.6 million for 1 km of two-way track (including the cost of creating trains and building stations). Magnetic cushion trains can only compete with airlines on longer routes. But again, there are quite a few places in the world with a large passenger traffic, which is necessary for the transport line on magnetic suspension to pay off.

Similar posts
  • Відкриття віртуальної лабораторії мод... Відкриття віртуальної лабораторії моделювання енергетичних систем 23 квітня 2024 року о 12:00 на факультеті електроенерготехніки та автоматики КПІ ім. Ігоря Сікорського відбудеться відкриття віртуальної лабораторії моделювання енергетичних систем. Лабораторія створена в рамках міжнародного проєкту Ukraine Sustainable Energy Systems за участі Swedish Institute, IVL Swedish Environmental Research Institute, компанії DMCC engineering та КПІ ім. Ігоря Сікорського. [...]
  • Український бойовий робот D-21-12R Український бойовий робот D-21-12R Міноборони України кодифікувало та допустило до використання в армії наземний бойовий роботизований комплекс D-21-12R, оснащений великокаліберним кулеметом. Про це інформує Цензор.НЕТ із посиланням на Міноборони. Комплекс оснащений великокаліберним кулеметом і може виконувати широкий спектр бойових завдань: від спостереження і патрулювання до вогневої підтримки підрозділів, ураження живої сили та легкоброньованої техніки противника. [...]
  • Запрошуємо на День відкритих дверей К... Запрошуємо на День відкритих дверей КПІАбітFest 12 квітня 2025! 🌿 КПІАбітFest – це ваша можливість відчути атмосферу студентського життя, познайомитися з факультетами та інститутами, поставити запитання викладачам і студентам, а також дізнатися все про вступ-2025 на презентації «Вступ до КПІ 2025. Що потрібно знати вступнику?». На вас чекають інтерактивні локації, корисна інформація та захопливі екскурсії [...]
  • Підготовчі курси до Єдиного вступного... Підготовчі курси до Єдиного вступного іспиту в магістратуру від КПІ! На слухачів наших підготовчих курсів з 🇬🇧АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ очікує: ▫️ досвідчені викладачі університету; ▫️ індивідуальний підхід, персональні консультації та рекомендації; ▫️ чітка структура підготовки; ▫️ практичний тренінг в форматі реального часу 🗓 Початок занять 01 травня 2025 року Вартість курсу 5776 грн. 32 академічні години [...]
  • Міжнародно-акредитована ОП на кафедрі... Міжнародно-акредитована ОП на кафедрі АЕМС ЕП 📌 Акредитована Румунським агентством із забезпечення якості вищої освіти (The Romanian Agency for Quality Assurance In Higher Education, ARACIS) освітня програма першого (бакалаврського) рівня вищої освіти «Електромеханічні системи автоматизації, електропривод та електромобільність» зі спеціальності «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» нашої кафедри отримала міжнародний сертифікат з визнання інженерної підготовки у вигляді [...]

Statistics



As result of 1 semester

2022/2023 academic year


Total students: 137,
on the budget: 130.

Announcement




Center for International Education