Educational program “Electromechanical automation sytems, electric drive and electromobility”,faculty of electric power engineering and automatics of “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute”

Prospects, advantages and disadvantages of the magnetic pillow train

CURRENT STATE AND PROSPECTS

Currently, Monorail Transport has established itself in several niches – as entertainment (in parks, zoos, recreation areas, exhibitions), as automatic transport at airports for communication between terminals and transportation to urban transport, as well as urban and intercity passenger transport. Thanks to its noiselessness and lack of vibrations in densely populated cities, monorail transport can pass through residential areas and even through houses.

Intercity high-speed ground transport with linear electric drive in combination with magnetic suspension provides the possibility of contactless traffic and competes with aviation, road and rail transport, primarily in terms of safety, environmental friendliness, noiselessness, the ability to deliver passengers and cargo directly to their destinations, without connecting to other types of transport.

A significant number of developed countries continue to invest heavily in projects to create high-speed Land Transport. Not so long ago, high-speed tests of the Maglev L0 magnetic cushion train, which will enter service until 2027, were resumed in Japan.

The Japanese government also hopes to attract interest in its own magnetic cushion trains in the United States. Recently, representatives of the Northeast Maglev company, who plan to connect Washington and New York using a magnetic suspension railway line.

It is possible that in the near future, magnetic cushion cars and trains will become so affordable and commonplace that even “flying cars” will be economically profitable. So we are waiting for news from the laboratories.

PROBLEMS

Not so long ago, popular magazines called magnetic cushion trains a revolutionary transport, and the launch of new projects for such systems was regularly reported by both private companies and authorities from around the world. For the sake of objectivity, it should be noted that many of these grandiose projects were not completed, and some working lines on magnetic suspension were later mothballed.

The main reason for the slowdown in the introduction of magnetic suspension trains is their high cost. They require a specially built infrastructure, which, as a rule, is the most expensive item in the project budget. For example, the Shanghai Maglev cost China 1 1.3 billion or 4 43.6 million for 1 km of two-way track (including the cost of creating trains and building stations). Magnetic cushion trains can only compete with airlines on longer routes. But again, there are quite a few places in the world with a large passenger traffic, which is necessary for the transport line on magnetic suspension to pay off.

Similar posts
  • День відкритих дверей Факультет електроенерготехніки та автоматки запрошує всіх охочих 5 січня відвідати День відкритих дверей онлайн! День відкритих дверей – це твоя можливість визначитись з майбутнім фахом. Якщо ти саме зараз обираєш спеціальність і до того ж ти Цікавишся енергетичними явищами? Прагнеш створювати електростанції майбутнього та системи «розумний дім» з автономним електроживленням? Замислюєшся над ІТ в системах [...]
  • Фінал зимової серії ігор Що? Де? Коли... Фінал зимової серії ігор «Що? Де? Коли?» 2021 року Фінал зимової серії ігор «Що? Де? Коли?» 2021 року на кафедрі „Автоматизації електромеханічних систем та електроприводу” відбудеться 30.12.2021 о 20.00 за традиційним посиланням в Google Meet meet.google.com/otp-rgcm-dtt, також буде підтримуватися трансляція ігри на ютуб-каналі кафедри. У фіналі буде грати краща команда року «АМІМ» на чолі з Холошею Антоном. [...]
  • Четверта гра зимової осінньої серії і... Четверта гра зимової серії ігор «Що? Де? Коли?» 2021 року Четверта гра зимової серії ігор «Що? Де? Коли?» 2021 року на кафедрі „Автоматизації електромеханічних систем та електроприводу” відбудеться вже завтра, 23.12.2021  о 19.00 за традиційним посиланням в Google Meet meet.google.com/otp-rgcm-dtt, також буде підтримуватися трансляція ігри на ютуб-каналі кафедри. Запрошуємо всі команди, членів, викладачів, випускників та гостів нашого [...]
  • Третя гра зимової осінньої серії ігор... Третя гра зимової серії ігор «Що? Де? Коли?» 2021 року Третя гра зимової серії ігор «Що? Де? Коли?» 2021 року на кафедрі „Автоматизації електромеханічних систем та електроприводу” відбудеться вже завтра, 16.12.2021  о 19.00 за традиційним посиланням в Google Meet meet.google.com/otp-rgcm-dtt, також буде підтримуватися трансляція ігри на ютуб-каналі кафедри. Запрошуємо всі команди, членів, викладачів, випускників та гостів нашого [...]
  • Друга гра зимової осінньої серії ігор... Друга гра зимової серії ігор «Що? Де? Коли?» 2021 року Друга гра зимової серії ігор «Що? Де? Коли?» 2021 року на кафедрі „Автоматизації електромеханічних систем та електроприводу” відбудеться вже завтра, 09.12.2021 о 19.00 за традиційним посиланням в Google Meet meet.google.com/otp-rgcm-dtt, також буде підтримуватися трансляція ігри на ютуб-каналі кафедри. Запрошуємо всі команди, членів, викладачів, випускників та гостів нашого [...]

Statistics



As result of 2nd semester

2020/2021 academic year

and 2021 admission campaign


Total students: 150,
on the budget: 145.

Announcement



Educational process from September 1

By the decision of the Administrative Council and the selection committee of Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute, the educational process for full-time and part-time higher education applicants will begin from September 01, 2021/22 academic year, according to:
- for all courses, except for the first year bachelors - in a mixed study mode, which provides a combination of full-time and distance learning modes in compliance with the recommendations of the Ministry of Education and Science of Ukraine;
- for the first year bachelors - in distance learning mode from September 1, 2021 with transfer to mixed mode from the next day after the settlement of each faculty / institute in the hostels.
The schedule of classes will include additional information about the form of conducting classes (full-time or distance), and the decision on the chosen mode of study will be reviewed every month no later than the 20th day.

The last announcements




Partners

Center for International Education