Program “Electromechanical Automation Systems, Electric Drive and Electromobility”,faculty of Electric Power Engineering and Automatics of “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute”

Prospects, advantages and disadvantages of the magnetic pillow train

CURRENT STATE AND PROSPECTS

Currently, Monorail Transport has established itself in several niches – as entertainment (in parks, zoos, recreation areas, exhibitions), as automatic transport at airports for communication between terminals and transportation to urban transport, as well as urban and intercity passenger transport. Thanks to its noiselessness and lack of vibrations in densely populated cities, monorail transport can pass through residential areas and even through houses.

Intercity high-speed ground transport with linear electric drive in combination with magnetic suspension provides the possibility of contactless traffic and competes with aviation, road and rail transport, primarily in terms of safety, environmental friendliness, noiselessness, the ability to deliver passengers and cargo directly to their destinations, without connecting to other types of transport.

A significant number of developed countries continue to invest heavily in projects to create high-speed Land Transport. Not so long ago, high-speed tests of the Maglev L0 magnetic cushion train, which will enter service until 2027, were resumed in Japan.

The Japanese government also hopes to attract interest in its own magnetic cushion trains in the United States. Recently, representatives of the Northeast Maglev company, who plan to connect Washington and New York using a magnetic suspension railway line.

It is possible that in the near future, magnetic cushion cars and trains will become so affordable and commonplace that even “flying cars” will be economically profitable. So we are waiting for news from the laboratories.

PROBLEMS

Not so long ago, popular magazines called magnetic cushion trains a revolutionary transport, and the launch of new projects for such systems was regularly reported by both private companies and authorities from around the world. For the sake of objectivity, it should be noted that many of these grandiose projects were not completed, and some working lines on magnetic suspension were later mothballed.

The main reason for the slowdown in the introduction of magnetic suspension trains is their high cost. They require a specially built infrastructure, which, as a rule, is the most expensive item in the project budget. For example, the Shanghai Maglev cost China 1 1.3 billion or 4 43.6 million for 1 km of two-way track (including the cost of creating trains and building stations). Magnetic cushion trains can only compete with airlines on longer routes. But again, there are quite a few places in the world with a large passenger traffic, which is necessary for the transport line on magnetic suspension to pay off.

Similar posts
  • Зустрічі майбутніх випускників з робо... Зустрічі майбутніх випускників з роботодавцями Тривають зустрічі майбутніх випускників кафедри 2023 року з потенційними роботодавцями. 22.05.2023 р. відбулася відеоконференція студентів 5-го курсу (1-го курсу магістратури) гр. ЕП-21мп з HR-директором Київського заводу підйомно-транспортного обладнання Сергієнко Р.В. На сьогоднішній день Київський завод підйомно-транспортного обладнання (КЗПТО) є провідним українським підприємством з виробництва  вантажопідіймального обладнання (докладніше). Офіційними партнерами КЗПТО [...]
  • День відкритих дверей 19 травня 2023 ... Факультет електроенерготехніки та автоматики запрошує всіх охочих на День відкритих дверей онлайн Розмірковуєш, яку спеціальність обрати? Як щодо спеціальності від якої залежить комфорт людства та робота всіх галузей? 141 спеціальність відкриває світ електротехнічних, енергетичних та електромеханічних явищ. Цікавишся, що потрібно зробити, щоб забезпечити стабільне та безперебійне живлення осель, підприємств та промисловості? Або як здійснюється моніторинг [...]
  • Семінар, присвячений написанню програ... Семінар, присвячений написанню програм для промислових систем автоматизації Семінари з випускниками та роботодавцями кафедри автоматизації електромеханічних систем та електроприводу тривають. Ще один такий захід відбудеться у п’ятницю, 07 квітня 2023 року, о 12.20 у середовищі Zoom за участю Євгенія Терлецького, який зараз є співробітником компанії TESLA. Черговий захід буде присвячений написанню програм для промислових систем [...]
  • Факультет електроенерготехніки та авт... Факультет електроенерготехніки та автоматики запрошує всіх охочих на День відкритих дверей онлайн 🔸 Розмірковуєш, яку спеціальність обрати? Як щодо спеціальності від якої залежить комфорт людства та робота всіх галузей? 🔸 141 спеціальність відкриває світ електротехнічних, енергетичних та електромеханічних явищ. Цікавишся, що потрібно зробити, щоб забезпечити стабільне та безперебійне живлення осель, підприємств та промисловості? Або як [...]
  • Акредитація освітньої програми підгот... Акредитація освітньої програми підготовки бакалаврів З 15 по 17 березня Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти буде проводитися онлайн акредитаційна експертиза освітньо-професійної програми «Електромеханічні системи автоматизації, електропривод та електромобільність» за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти за спеціальністю 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка». З відомостями самооцінювання можна ознайомитися за посиланням. Програма онлайн-візиту опубліковану за посиланням. [...]

Statistics



As result of 1 semester

2022/2023 academic year


Total students: 137,
on the budget: 130.

Announcement



Educational process, 2 semester

By the decision of the Administrative Council and the selection committee of Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute, the educational process for full-time and part-time higher education applicants will begin from February 01, 2021/22 academic year. University is in distant mode until 19.03.2022.

The last announcements



Center for International Education