Program “Electromechanical Automation Systems, Electric Drive and Electromobility”,faculty of Electric Power Engineering and Automatics of “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute”

2. Основні результати наукових досліджень 2014 р.

Основні результати наукових досліджень 2014 р. та науково-технічних розробок за пріоритетними напрямами

2. Основні результати наукових досліджень 2014 р. та науково-технічних розробок за пріоритетними напрямами

У звітному закінчено виконання держбюджетної науково – дослідної роботи № 2511ф “Основи теорії векторно-керованих електромеханічних систем змінного струму з кінематичною парою кочення”, керівник д.т.н., проф. Пересада С.М., фінансується з державного бюджету Міністерства освіти України.

Фундаментальні наукові дослідження з найбільш важливих проблем розвитку науково-технічного, соціально-економічного, людського потенціалу для  забезпечення конкурентоспроможності України у світі та сталого розвитку суспільства і держави.

Найважливіші проблеми фізико-математичних і технічних наук.

2511ф «Основи теорії векторно-керованих електромеханічних систем змінного струму з кінематичною парою кочення» (факультет електроенерготехніки та автоматики, керівник С. М. Пересада) 449,39 тис. грн (2014 р. – 139,39).

Розроблено узагальнені математичні моделі класу транспортних об’єктів з кінематичною парою кочення, що приводяться в рух векторно-керованими двигунами змінного струму. Розроблено нову концепцію керування координатами електромеханічних об’єктів з кінематичною парою кочення, що базується на основі декомпозиційного підходу і може бути загальнотеоретичною основою для розробки методів синтезу, які забезпечують вирішення основних задач керування тяговим моментом та вектором потокозчеплення, а також координатами транспортного об’єкта. Розроблено методи робастного та адаптивного векторного керування координатами приводних двигунів, які дозволяють вирішити проблему погіршення показників якості керування та енергетичної ефективності процесу електромеханічного перетворення енергії в умовах дії параметричних збурень. Розроблено методи енергоефективного керування моментом тягових двигунів змінного струму за рахунок впливу на модуль вектора потокозчеплення для досягнення максимізації співвідношення момент-струм та реалізації енергозаощаджуючої функції «stop and go». Розвинуто теорію генерування електричної енергії в автономних системах з асинхронними генераторами, які мають ємнісне збудження.

Розроблені нові методи керування електромеханічними системами, які є результатом загальнотеоретичного підходу, створеного при виконанні роботи,  впроваджено: в дослідному промисловому зразку тягового електроприводу  потужністю 200 кВт для перспективних моделей тролейбусів і трамвайних вагонів (спільно з Державним підприємством науково-дослідним і конструкторсько-технологічним інститутом комунального господарства, м. Київ); в навчальний процес: створено нові розділи в дисципліні «Робастне та адаптивне керування», повністю оновлено дисципліни «Теорія мехатронних систем»,  «Автоматизація електромеханічних систем», «Моделювання електромеханічних систем» та цикли лабораторних робіт до них; створено спільні навчальні центри з компаніями АВВ, EATON, ДТЕК. Захищено одну докторську та дві кандидатські дисертації, ще дві кандидатські дисертації підготовлено до захисту. Опубліковано більше 55 статей у виданнях що входять до переліку ВАК, в тому числі 15 у виданнях, які індексуються у базі даних Scopus. Зроблено більше 40 доповідей на міжнародних конференціях, в тому числі 4 – за кордоном. Видано один навчальний посібник з грифом МОНМС України. За результатами досліджень студентами захищено 12 магістерських робіт та 14 дипломних проектів спеціалістів.

Робота відповідає світовому рівню. Показники якості керування синтезованих систем не поступаються показникам, які існують в  аналогічних продуктах світових виробників. Узагальнений теоретичний підхід дозволяє в уніфікованих системах векторного керування транспортних електромеханічних об’єктів забезпечити формування наперед заданих динамічних характеристик транспортних засобів; високу комфортність руху транспортних засобів; підвищення енергетичної ефективності в тягових та гальмівних режимах до 30 % у порівнянні з існуючими системами з параметричним керуванням, та до 10 % у порівнянні з існуючими транспортними системами на основі частотного керування; зниження втрат активної потужності до 20% від номінального рівня в умовах малих навантажень; економію електричної енергії на рівні 5 – 10 % за рахунок реалізації енергозаощаджуючої функції «stop and go»; рух із максимальним тяговим зусиллям та запобігання виникнення режимів втрати зчеплення. В електромеханічних системах з асинхронними генераторами з самозбудженням  забезпечується підвищення стійкості робочих режимів в умовах параметричних збурень.

Основні результати роботи кафедри:

  • опубліковано 97 наукових праць (включаючи доповіді та тези доповідей на конференціях), із них 9 входять до SCOPUS, 29 у фахових виданнях ВАК та 2 у закордонних виданнях;
  • зроблено 62 доповіді на конференціях загалом, з них 2 доповіді на закордонній конференції під егідою IEEE, 21 доповідь на  4-х міжнародних конференціях в Україні, а також 39 доповідей молодих учених кафедри на міжнародних конференціях для молодих учених, аспірантів  та студентів;
  • проведено загально-університетську науково-технічну конференцію молодих учених, аспірантів і студентів „Проблеми сучасної електроенерготехіки та автоматики”, секція „Автоматизація електромеханічних систем та електропривод”, де зроблено 34 доповіді студентів;
  • отримано 1 диплом першого ступеня на Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт 2013/2014 навчального року з галузі «Електротехніка та електромеханіка» (студентка Наумчук Л. М., керівник Бур’ян С. О.);
  • отримано 1 диплом третього ступеня на Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт 2013/2014 навчального року з галузі «Електротехніка та електромеханіка» (студенти Тимошок Д.С., Назаренко И.В., керівник Трандафілов В. М.).

Statistics



As result of 1 semester

2022/2023 academic year


Total students: 137,
on the budget: 130.

Announcement



Educational process, 2 semester

By the decision of the Administrative Council and the selection committee of Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute, the educational process for full-time and part-time higher education applicants will begin from February 01, 2021/22 academic year. University is in distant mode until 19.03.2022.

The last announcements



Center for International Education