ВПЛИВ ІНЕРЦІЙНОГО ЗВОРОТНОГО ЗВ’ЯЗКУ НА ДИНАМІКУ СИСТЕМИ РЕГУЛЮВАННЯ ШВИДКОСТІ ВЕКТОРНО-КЕРОВАНОГО АСИНХРОННОГО ДВИГУНА
ВПЛИВ ІНЕРЦІЙНОГО ЗВОРОТНОГО ЗВ’ЯЗКУ НА ДИНАМІКУ СИСТЕМИ РЕГУЛЮВАННЯ ШВИДКОСТІ ВЕКТОРНО-КЕРОВАНОГО АСИНХРОННОГО ДВИГУНА
Дудник О.С., Осанадзе О.Г., студенти, Приймак Б.І., к.т.н., доц.
Системи векторного керування асинхронними двигунами (АД) на сьогодні знаходять широке застосування у промисловості. В таких системах, завдяки полеорієнтуванню та компенсуванню перехресних зв’язків моделі АД, стає можливим застосування автономних систем автоматичного регулювання (САР) швидкості та потокозчеплення двигуна [2]. Згідно із принципом підпорядкованого керування регулятор швидкості налаштовується, виходячи із малої некомпенсованої сталої часу в контурі швидкості, яка вдвічі більша від малої сталої часу u T у контурі струму. Остання визначається періодом ШІМ у живлячому АД інверторі напруги, який вимірюється десятими долями мілісекунди.
Поряд з цим, у зворотному зв’язку за швидкістю може існувати інерційне запізнення співмірне або й істотно більше за 2 u T . Зокрема, дана ситуація виникає, якщо сигнал давача швидкості має високий рівень шуму і пропускається через фільтр з відповідно звуженою смугою пропускання частот. За таких умов стає актуальним оцінити вплив інерційного зворотного зв’язку на динаміку САР. Дане питання досліджується у цій статті.