Program “Electromechanical Automation Systems, Electric Drive and Electromobility”,faculty of Electric Power Engineering and Automatics of “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute”

РОЗРОБКА БЛОКУ КЕРУВАННЯ ТИСКОМ КОМПРЕСОРА НА БАЗІ ПРОГРАМОВАНОГО ЛОГІЧНОГО КОНТРОЛЕРА

РОЗРОБКА БЛОКУ КЕРУВАННЯ ТИСКОМ КОМПРЕСОРА НА БАЗІ ПРОГРАМОВАНОГО ЛОГІЧНОГО КОНТРОЛЕРА

РОЗРОБКА БЛОКУ КЕРУВАННЯ ТИСКОМ КОМПРЕСОРА НА БАЗІ ПРОГРАМОВАНОГО ЛОГІЧНОГО КОНТРОЛЕРА
Бур’ян С.О., к.т.н., доц., Блащук О.О., магістрант

Компресорні установки широко використовуються у всіх галузях промисловості для забезпечення необхідного тиску при роботі пневматичних виконавчих пристроїв. На сьогоднішній день існує декілька основних методів стабілізації тиску на виході компресора, серед них: використання класичного ПІ-регулятора, on/off режим роботи з використанням стравлюючого клапану та використання інверторного методу керування [1].
Використання ПІ-регулятора є одним із типових рішень, при якому забезпечується підтримання тиску на заданому рівні в залежності від інтенсивності втрат повітря в системі за рахунок зміни швидкості обертання приводного двигуна. Проте якість керування цього методу залежить від розташування давача тиску в повітропроводі. Він повинен мати надійне кріплення та високу механічну стійкість, адже при встановленні його безпосередньо на виході компресора, коливання тиску при закачуванні у накопичувальний резервуар будуть значною мірою впливати на показання приладу. У цьому випадку рекомендується під’єднувати датчик через демпфер.
Використання on/off режиму роботи супроводжується простою реалізацією, але підвищеними втратами в електромеханічній системі через те, що значний об’єм тиску буде стравлюватися через клапан.
Інверторний метод керування компресором змінює швидкість роботи двигуна в залежності від потреб користувача, проте дозволяє додатково зменшити втрати енергії у порівнянні з використанням ПІ-регулятора [1].
Одним з варіантів підтримання сталого тиску на виході компресора з частотно-керованим асинхронним електроприводом є використання функції «цифрового потенціометра» для керування швидкістю двигуна. В якості керуючого пристрою можна використати програмований логічний контролер (ПЛК). Цей метод, на відміну від ПІ-регулятора, дозволяє забезпечити додаткову «зону нечутливості», в якій тиск на виході не стабілізується у випадку виникнення коливань сигналу датчика.

РОЗРОБКА БЛОКУ КЕРУВАННЯ ТИСКОМ КОМПРЕСОРА НА БАЗІ ПРОГРАМОВАНОГО ЛОГІЧНОГО КОНТРОЛЕРА Бур’ян С.О., к.т.н., доц., Блащук О.О., магістрант (pdf)

Statistics



As result of 1 semester

2022/2023 academic year


Total students: 137,
on the budget: 130.

Announcement




Center for International Education