МАТЕМАТИЧНІ МОДЕЛІ АКУМУЛЯТОРІВ ДЛЯ ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТУ. ЧАСТИНА II: ВЕРИФІКАЦІЯ
МАТЕМАТИЧНІ МОДЕЛІ АКУМУЛЯТОРІВ ДЛЯ ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТУ. ЧАСТИНА II: ВЕРИФІКАЦІЯ
Д. С. Пушніцин, Є. О. Ніконенко, С. М. Пересада
Вступ. На сьогодні електричні акумулятори широко використовуються в автономному наземному електротранспорті та гібридних транспортних засобах [1]. Для ефективного використання ресурсу акумуляторних батарей (АКБ) необхідно мати достатньо точне відображення процесів, що протікають всередині батареї. Врахування всіх можливих процесів, що виникають під час роботи АКБ, суттєво збільшує необхідну обчислювальну потужність керуючого пристрою [2], що може бути критичним у високодинамічних системах на кшталт приводів електротранспорту. Модифікована модель Шеферда [3] є простотою з точки зору математичного опису батареї в якості джерела електричної енергії електричних та гібридних транспортних засобів [4]. При цьому дана модель дозволяє враховувати явища гістерезису, що виникають при частій зміні напрямку струму АКБ [5]. Метою даної роботи є ідентифікація параметрів моделі АКБ, а також її експериментальна верифікація.