Program “Electromechanical Automation Systems, Electric Drive and Electromobility”,faculty of Electric Power Engineering and Automatics of “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute”

2. Основні результати наукових досліджень 2019 р.

Основні результати наукових досліджень 2019 р. і розробок за пріоритетними напрямами

2. Основні результати наукових досліджень 2019 р. і розробок за пріоритетними напрямами (згідно Закону України № 2623-III, редакція станом на 16.01.2016 -“Про пріоритетні напрямки розвитку науки і техніки” та постанови КМ України № 942, редакція від 06.09.2016,  “Про затвердження переліку пріоритетних тематичних напрямів наукових досліджень і науково-технічних розробок на період до 2020 рокуабо Закону України № 3715-IV вiд 08.09.2011 р. “Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні”). Проведення:  фундаментальних та прикладних досліджень, конкурентоспроможних прикладних розробок.

Пріоритетний напрям: Енергетика та енергоефективність.

Пріоритетний тематичний напрям:  Технології електроенергетики та теплоенергетики

2005р «Розробка енергоефективної електромеханічної системи електробусу на основі адаптивного векторно-керованого асинхронного електроприводу з акумуляторно-суперконденсаторним живленням» (факультет електроенерготехніки та автоматики, факультет електроніки, керівник С. М. Пересада)

Розроблено дослідний зразок електромеханічної системи електробусу з тяговим векторно-керованим асинхронним електроприводом потужністю 100 кВт, який забезпечує адаптивне енергоефективне векторне керування координатами тягового асинхронного двигуна електричного транспортного засобу, а також функцій автоматизації, які є стандартними для електроприводів транспортних засобів останніх поколінь. До складу дослідного зразка входять: силовий напівпровідниковий перетворювач з максимальною потужністю 100 кВт, керуючий контролер на основі 32-розрядного цифрового сигнального процесора, асинхронний двигун з максимальною потужністю 100 кВт,  датчик швидкості, панельний комп’ютер для організації робочого місця водія. Розроблено гібридне джерело живлення малої потужності, яке складається з акумуляторного блоку, швидкого накопичувача енергії на базі суперконденсаторів, силових DC-DC перетворювачів, керуючого контролера з реалізованими алгоритмами для раціонального керування процесами енергообміну між електроприводом і ГДЖ, сенсорної та інтерфейсної підсистем. Розроблено нові методи та алгоритми векторного керування тяговими АД, які мають самостійне загальнотеоретичне значення, вперше забезпечують відпрацювання моменту (кутової швидкості) з максимізацією співвідношення момент/струм, сприятливу поведінку струмів статора в динаміці, адаптацію до варіацій активних опорів статора і ротора, завдяки чому зменшуються активні втрати в АД і відповідно підвищується ККД (на 3-5%)  в умовах міського циклу руху. Розроблено та досліджено експериментально нові методи керування DC-DC перетворювачами гібридного джерела живлення. Розроблено програмне забезпечення яке реалізує: алгоритми адаптивного енергоефективного керування асинхронними двигунами на цифровому сигнальному процесорі; телеметрію електромеханічної системи з використанням панельного комп’ютера водія; керування DC-DC перетворювачами. Розроблено комплект ескізної технічної документації на дослідний зразок для організації виробництва тягового асинхронного електроприводу потужністю до 100 кВт. Розроблено методику проведення ходових випробувань в умовах реального електричного транспортного засобу.

За результатами НДР розроблено і впроваджено нову навчальну дисципліну «Електромеханічні системи електричних транспортних засобів», а також розроблено та впроваджено цикл лабораторних робіт до неї, розроблено нові розділи для дисциплін «Теорія мехатронних систем» та  «Автоматизація електромеханічних систем», зокрема  «Математичні моделі асинхронних двигунів з врахуванням насичення»,  «Енергоефективне векторне керування двигунами змінного струму», «Адаптивне до варіацій статора і ротора керування координатами асинхронних двигунів».

Захищено 3 кандидатських та 14 магістерських дисертацій. Видано одну монографію. Опубліковано 29 статей у виданнях, що входять до міжнародної наукометричної БД Scopus, 19 у фахових виданнях України; зроблено 38 доповідей на міжнародних конференціях, із яких 26 на IEEE конференціях, в тому числі 3 – за кордоном. Отримано 6 охоронних документів.

Робота відповідає світовому рівню. Заплановано використання розробленого дослідного зразка тягового електроприводу на електробусі виробництва консорціуму «Електроавтобус України», (м. Луцьк) в рамках діючого меморандуму про співпрацю та договору про випробування дослідного зразка тягової електромеханічної системи. Алгоритми енергоефективного векторного керування заплановано використати при виконанні госпрозрахункового договору з ПрАТ «Запорізький електроапаратний завод», (м. Запоріжжя) при створенні тягової електромеханічної системи трамвайного вагону.

Госпрозрахунковий договір № 478 від 01 липня 2016 р. з ПрАТ «Запорізький електроапаратний завод» на тему «Розробка системи керування тягового електроприводу трамвайного вагону».

Виконано інтеграцію керуючого контроллера з розробленим програмним забезпеченням в дослідний зразок силового перетворювача трамвайного вагону потужністю 240 кВт виробництва ПрАТ «Запорізький електроапаратний завод».  Виконано експериментальне тестування дослідного зразка перетворювача з алгоритмами векторного керування в лабораторних умовах з асинхронним двигуном потужністю 50 кВт. Дослідний зразок перетворювача із запрограмованим керуючим контроллером передано замовнику для проведення тестової експлуатації на трамвайному вагоні.

В рамках виконання держбюджетних та госпдоговірних робіт опубліковано 13 статей у виданнях, що входять до БД Scopus, та 6 у фахових виданнях України. Зроблено 14 доповідей на конференціях, в тому числі 12 на міжнародних IEEE конференціях.

Статті у виданнях, що входять до наукометричної бази Scopus

  1. Mykhalskyi V.M., Sobolev V.M., Chopyk V.V., Polishchuk S.Y., Shapoval I.A. Vector Control for Double-Inverter-Fed Wound-Rotor Induction Machine // Proceedings of the IEEE 38th International Conference on Electronics and Nanotechnology (ELNANO) 2019. – Kyiv (Ukraine). – 24-26 April 2019. – P. 552–557.
  2. Bozhko Kovbasa S. Nikonenko Y. Peresada S. Direct vector control of induction motors based on rotor resistance-invariant rotor flux observer // Proceedings of the IEEE 5th International Conference on Electrical System for Aircraft, Railway, Ship Propulsion and Road Vehicles and International Transportation Electrification Conference (ESARS-IETEC) 2019, Nov. 7 – 9, Nottinghem, United Kingdom.
  3. Peresada S., Kovbasa S., Nikonenko Y., Bozhko S. Concept of experimental research for electrical vehicle electromechanical systems with hybrid energy storages // Technical Electrodynamics. –2019. №5. –pp. 57-60.
  4. Peresada S., Zaichenko Y., Kovbasa S., Reshetnik V. Adaptive Current Control for Shunt Active Power Filters // Proceedings of the IEEE 38th International Conference on Electronics and Nanotechnology (ELNANO), Apr. 24 – 26, Kyiv, -2019, pp. 598 – 604.
  5. Peresada S., Zaichenko Y., Pushnitsyn D., Reshetnik V. Adaptive Current Control for Shunt Active Power Filters Under Resistance and Inductance Uncertainty // Proceedings of the IEEE 3rd International Conference on Intelligent energy and power systems (IEPS), 2019.
  6. Peresada, S., Kovbasa, S., Zaichenko, Y., & Reshetnyk, V. Selective compensation of three-phase current harmonics. // Technical Electrodynamics. –2019. №4. –pp. 102-105.
  7. Peresada, S.M., Mykhalskyi, V.M., Zaichenko, Y.M., Kovbasa, S.M. Selective and adaptive harmonics estimation for three-phase shunt active power filters // Technical Electrodynamics, –2019. –№2, pp. 29-38.
  8. Shapoval I.A., Mykhalskyi V.M., Sobolev V.M., Chopyk V.V., Polishchuk S.Y. Selective Compensation of Current Harmonics in Grid-Connected Doubly-Fed Induction Generator based Wind Energy System // Proceedings of the 3кd International Conference on Intelligent and Power Systems (IEPS) 2019. – Kkarkiv (Ukraine). – 10-14 September 2019.
  9. Tolochko O., Bazhutin D. Anti-sway full order state-feedback control of the overhead crane with variable rope length using Luenberger observer // X International Conference on Electrical Power Drive Systems (ICEPDS’ 2019) Novocherkassk, October 3-6, 2019. – pp.159-163.
  10. Tolochko O., Rozkariaka P. Asymmetric reference trajectories for position energy efficiency electric drives // X International Conference on Electrical Power Drive Systems (ICEPDS’ 2019) Novocherkassk, October 3-6, 2019. – pp. 132-137.
  11. Толочко О.І., Бовкунович В.С., Бурмельов О.О. Обмеження струму і напруги статора в системі тризонного регулювання швидкості двигуна з постійними магнітами при використанні оптимальних стратегій керування // ПСЕ Технічна електродинаміка, 2019, №5. – С. 61-64.
  12. Толочко О.І., Рижков О.М. Синтез та аналіз системи модального керування крановим механізмом поступального руху з врахуванням роботи підіймального механізму // ПСЕ Технічна електродинаміка, 2019, №4. – С. 131-134.
  13. Михальський В.М., Соболєв В.М., Чопик В.В., Шаповал І.А. Моделювання системи генерування електроенергії на базі машини подвійного живлення з функціями активної фільтрації та компенсації реактивної потужності. Технічна електродинаміка. 2019. №5. С.52–56. DOI: https://doi.org/10.15407/techned2019.05.052.

 

Статті у фахових виданнях України

  1. Ковбаса С. М., Пушніцина І. І. Дослідження впливу кривої намагнічування асинхронного двигуна на показники якості системи бездавачевого векторного керування // Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства ім. Петра Василенка, вип. 195. – “Проблеми енергозабезпечення та енергозбереження в АПК України”. Харків, ХНТУСТ, 2019. – С.127-129.
  2. Печеник М.В., Тропова Л.В., Тропов А.В. Синтез квазиоптимального регулятора загрузки конвейера горнодобывающего предприятия с учетом запаздывания перемещения груза // Проблеми енергоресурсозбереження в електротехнычних системах. Наука, освіта і практика. Наукове видання КрНУ. Інститут електромеханіки, енергозбереження і систем управління. Кременчук, Вип.5 2019р. с.126-128.
  3. Печеник М.В., Тропова Л.В., Тропов А.В. Синтез квазиоптимального регулятора загрузки конвейера горнодобывающего предприятия с использованием концепции метода Пирсона // Вісник Житомирського державного технічного університету. – Житомир: ЖДТУ, 2019. – № 1 (81) – С.32-37.
  4. Толочко О.И. Улучшение качества переходных процессов в системах векторного управления скорости синхронного двигателя со встроенными в ротор постоянными магнитами при использовании оптимальной стратегии управления
    «Максимальный момент на ампер» // «Электрооборудование: эксплуатация и ремонт», 2019, №5 (168). – Стр. 10-17.
  5. Толочко О.И., Бовкунович В.С., Бурмелев А.О. Система трехзонного регулирования скорости явнополюсного синхронного двигателя с постоянными магнитами // «Электрооборудование: эксплуатация и ремонт», 2019, №8 (170). – Стр. 18-26.

2.1. Інформація про НДР, що виконуються на кафедрах у межах робочого часу викладачів.

Інформація щодо оформлення 2 розділу, пріоритетні напрями та приклади наведені у Додатку 4 до розпорядження. Опис по кожній завершеній роботі надати окремо до звіту. Інформація про оформлення та приклад опису у Додатку 5 до розпорядження. Надати відкоригований Тематичний план НДР, що виконуються на кафедрах у межах робочого часу викладачів на 2019 рік за  формою, яка наведена у Додатку 6  до розпорядження.

Statistics



As result of 1 semester

2022/2023 academic year


Total students: 137,
on the budget: 130.

Announcement




Center for International Education