УТОЧНЕНА МАТЕМАТИЧНА МОДЕЛЬ ЛІНІЙНОГО АСИНХРОННОГО ДВИГУНА
УТОЧНЕНА МАТЕМАТИЧНА МОДЕЛЬ ЛІНІЙНОГО АСИНХРОННОГО ДВИГУНА Теряєв В.І., доц.; Островерхов М.О., аспірант
У багатьох галузях промисловості, таких як транспорт, робототехніка, конвеєрні системи та інших виникає необхідність отримання поступального руху виконавчих механізмів. Перспективним напрямком для цього є застосування електропривода на основі лінійних асинхронних двигунів, які мають просту конструкцію, високу надійність, не потребують додаткових кінематичних ланок.
Лінійний асинхронний двигун (ЛАД) є електричною машиною змінного струму, принцип дії якої ґрунтується на використанні енергії бігучого магнітного поля. ЛАД можна представити як розрізану по твірній і розгорнуту у площину звичайну асинхронну машину обертального руху. Розгорнутий в площину статор є первинним елементом, а розгорнутий ротор – вторинним елементом (ВЕ) двигуна. Сталевий сердечник статора виконується шихтованим, а в його пази вкладається трифазна обмотка. Вторинний елемент може мати короткозамкнену обмотку (як це показано на рисунку) або виконуватись у вигляді суцільної струмопровідної пластини, закріпленої на зворотному магнітопроводі.
Рухомими можуть бути як статор, так і ротор.