ОП “Електромеханічні системи автоматизації, електропривод та електромобільність”, факультет електроенерготехніки та автоматики "КПІ ім. Ігоря Сікорського"

Робота кафедри над системами магнітного підвішування

УЧАСТЬ КАФЕДРИ АЕМС-ЕП КПІ ІМ. ІГОРЯ СІКОРСЬКОГО В РОБОТАХ ПО ЛІНІЙНОМУ ЕЛЕКТРОПРИВОДУ І СИСТЕМАМ МАГНІТНОГО ПІДВІШУВАННЯ

Якщо Ви дочитали цей матеріал до кінця, закономірно може виникнути питання: все це дуже цікаво, але яке відношення має до цього кафедра автоматизації електромеханічних систем та електроприводу КПІ ім. Ігоря Сікорського? Виявляється, саме безпосереднє.

Історія Київського політехнічного зберігає чимало фактів про наукові розробки, які починалися саме в КПІ. Зокрема, у 1967 р. на території Виставки досягнень народного господарства (ВДНГ) України в м. Києві була побудована монорейкова дорога з лінійним електроприводом довжиною 525 м – спільна розробка кафедри електроприводу і автоматизації промислових установок, кафедри електричних машин та Київського заводу електротранспорту, яка вважається першою в світі трасою монорейки з лінійним електроприводом.

У середині 70-80-х років кафедра АЕМС-ЕП брала активну участь у всесоюзній програмі СРСР по створенню системи високошвидкісного наземного транспорту з лінійним електроприводом та системою магнітного підвішування, призначеної для руху зі швидкістю до 500 км/год. На той час у дворі головного корпусу навіть існувала ділянка транспортної структури довжиною 50 м з діючим макетом екіпажу масою 400 кг, який утримувався на магнітному підвісі.

Макет транспортного екіпажу з найбільшою масою – 2500 кг, що повністю утримувався на регульованому електромагнітному підвісі як по вертикалі, так і по горизонталі, вперше в СРСР, у 1981 р., створили саме в КПІ, на кафедрі АЕМС-ЕП в лабораторії 014 корпусу №20 ФЕА.

Незважаючи на фінансові обмеження і технічні складнощі, роботи в області систем магнітного підвішування та лінійного електропривода продовжуються на кафедрі АЕМС-ЕП і зараз. Так, в останні роки було захищено 7 магістерських дисертацій за тематикою лінійного електроприводу та магнітного підвішування, у т. ч. із демонстрацією діючої системи електромагнітного підвісу, опубліковано 5 наукових статей і розділ у підручнику, отримано 2 патенти України і 2 авторських права на системи регульованого електромагнітного підвісу та лінійного електроприводу.

Більше матеріалів про напрацювання кафедри АЕМС-ЕП в галузі систем високошвидкісного наземного транспорту з лінійним електроприводом і магнітним підвішуванням міститься тут.

Similar posts
  • XVIII МНТК для школярів, студентів ко... XVIII МНТК для школярів, студентів коледжів та вихованців МАН Факультет електроенерготехніки та автоматики запрошує школярів, студентів коледжів та вихованців МАН взяти участь у XVIII Міжнародній науково-технічній конференції «Сучасні проблеми електроенерготехніки та автоматики» у 2024-2025 навчальному році Мета конференції – підтримка допитливих та обдарованих школярів, студентів коледжів та вихованців Малої академії наук для створення умов їх [...]
  • Інженерний тиждень у КПІ ім. Ігоря Сі... Відкрий світ енергетики та автоматики разом із ФЕА! Тема зустрічі: Режими роботи енергосистеми в контексті стабілізаційних відключень Дата: 8 січня 2025 року Починаємо з 10:00 Місце: 20 корпус КПІ ім. Ігоря Сікорського Що буде цікаве саме тобі? Experimentarium – відчуй себе інженером на практиці: Чи можна побачити електроенергію? Дізнаєшся на власні очі! Що відбувається з [...]
  • Нагорода нашому викладачеві Нагорода нашому викладачеві Доцент нашої кафедри Пушкар Микола Васильович – заступник декана ФЕА з навчально-виховної роботи нагороджений Подякою Міністерства освіти і науки України за ініціативу та наполегливість, високий професіоналізм, сумлінне виконання службових обов’язків та вагомий особистий внесок у розвиток сфери освіти і науки України. Нагороду Миколі Васильовичу було вручено ректором КПІ ім. Ігоря Сікорського Мельниченком [...]
  • Завершився цикл семінарів від Siemens Завершився цикл семінарів від Siemens В рамках співпраці кафедри автоматизації електромеханічних систем та електроприводу з компанією SIEMENS FT завершився черговий цикл з восьми семінарів на тему «Розробка сучасних промислових модулів і програмованих логічних контролерів». До прослуховування семінарів залучилися 26 здобувачів всіх трьох рівнів вищої освіти, від першого (бакалаврського) до третього (освітньо-наукового). Наразі цих всіх здобувачів [...]
  • Передові виробництва співпрацюють з К... Передові виробництва співпрацюють з КПІ Поглиблення співпраці між академічною спільнотою та виробничим сектором, поєднання освіти та індустрії для підготовки нової генерації інженерів сприяє їх майбутньому працевлаштуванню на сучасних виробництвах з можливістю подальшого навчання та розвитку, з гідною платнею й широкими кар’єрними перспективами. У рамках стратегічного партнерства між Національним технічним університетом України «Київський політехнічний інститут імені [...]

Статистика



За результатами 1 семестру

2022/2023 навчального року


Всього навчається: 137,
з них на бюджеті: 130.

Партнери

Центр міжнародної освіти