ОП “Електромеханічні системи автоматизації, електропривод та електромобільність”, факультет електроенерготехніки та автоматики "КПІ ім. Ігоря Сікорського"

Концепція паливних елементів ZeroE від Airbus

Компанія Airbus представила нову конфігурацію в рамках своєї програми ZEROe, яка може дозволити пасажирським літакам літати далі, ніж будь-коли раніше, з нульовими викидами. Так звана «конфігурація гондоли» складається з шести знімних пропелерних силових установок на паливних елементах, встановлених під крилами.

У вересні Airbus повідомила подробиці досліджень нових літаків з водневим двигуном. Виробник літаків представив три концепції першого в світі комерційного літака з нульовим рівнем викидів, який може бути введений в експлуатацію до 2035 року. Всі ці концепції під кодовою назвою ZEROe засновані на водні в якості основного джерела енергії, але кожен використовує свій підхід.

Тепер Airbus представляє оновлену інформацію про свою майбутню програму, демонструючи нову конфігурацію «гондоли» і заявляючи, що в даний час проводить дослідження, щоб оцінити, наскільки комерційно доцільним буде такий підхід для великих комерційних літаків, повідомляє electrive.com.

«Конфігурація« гондоли» – це, по суті, розподілена силова установка на паливних елементах, яка передає тягу до літака через шість двигунів, розташованих уздовж крила, – каже Матьє Томас, головний архітектор літака програми ZEROe. «У водневих паливних елементів дуже різні конструктивні особливості, тому ми знали, що повинні розробити унікальний підхід».

Кожна капсула по суті являє собою автономну силову установку, оснащену восьмілопастним гвинтом, електродвигунами, паливним елементом, силовою електронікою, баком для рідкого водню, системою охолодження і набором допоміжних пристроїв. «Водень і повітря надходять в паливні елементи для вироблення електричної енергії. Силовий перетворювач перетворює струм для керування електричними двигунами, на валу яких під’єднано пропелер», – йдеться в повідомленні Airbus.

Модулі, в свою чергу, можна видалити, що розробник називає «вражаючою особливістю». За його словами, їх можна розібрати і зібрати в рекордно короткі терміни. За його словами, це забезпечує практичне і швидке рішення для обслуговування та, можливо, заправки воднем в аеропортах.

 

Airbus заявляє, що подала заявку на патент на конфігурацію «гондоли», але в той же час застерігає від очікувань занадто вражаючих результатів: «Ще належить виконати велику роботу, щоб визначити, чи може ця конфігурація бути відповідним рішенням. На даний момент це залишається одним з багатьох цікавих технологічних варіантів, які розглядають інженери Airbus». Airbus планує прийняти рішення про те, який концепт буде виведений на ринок в 2025 році.

Similar posts
  • Участь співробітників кафедри АЕМС-ЕП... Участь співробітників кафедри АЕМС-ЕП у міжнародному Kick-Off заході German-Ukrainian University Network у Берліні 🗓3–4 грудня 2025 року в Берліні відбувся урочистий старт програми German-Ukrainian University Network, у межах якої розпочинається реалізація 30 спільних німецько-українських освітньо-наукових проєктів. Захід зібрав понад 100 представників університетів та органів влади обох країн. 🔋У роботі заходу взяли участь представники КПІ ім. [...]
  • Старт міжнародного співробітництва мі... Старт міжнародного співробітництва між кафедрою автоматизації електромеханічних систем та електроприводу КПІ ім. Ігоря Сікорського КПІ та Clausthal University of Technology за підтримки DAAD 🔌11-5 грудня2025 року завідувач кафедри АЕМС-ЕП КПІ ім. Ігоря Сікорського Сергій КОВБАСА та професор Сергій ПЕРЕСАДА відвідали Clausthal University of Technology (Німеччина) де провели переговори щодо початку реалізації міжнародного освітнього проєкту за [...]
  • Співпраця між АЕМС ЕП ФЕА КПІ ім. Іго... Співпраця між кафедрою АЕМС ЕП ФЕА КПІ ім. Ігоря Сікорського та Leibniz Universität Hannover Викладачі кафедри Автоматизації електромеханічних систем та електроприводу (АЕМС ЕП) факультету електроенерготехніки та автоматики (ФЕА) Сергій КОВБАСА, Сергій ПЕРЕСАДА та Роман ВОЛЯНСЬКИЙ разом із деканом ФЕА Василем БУДЬКО здійснили робочий візит до Ганновера та взяли участь у науково-освітньому воркшопі Ukraine Energy Workshop, [...]
  • 2nd International Workshop “Com... Second International Workshop “Computer Methods in System Engineering (CMSE)” 💡12 червня 2025 року на кафедрі АЕМСЕП ФЕА відбувся воркшоп CMSE 2025 присвячений розвитку обчислювальних та інформаційних технологій у сфері системної інженерії в широкому спектрі застосувань. У воркшопі прийняли участь науковці з більш ніж 10 наукових та освітніх закладів Греції, Індонезії, Канади, Малайзії, Німечини та України. [...]
  • Відкриття віртуальної лабораторії мод... Відкриття віртуальної лабораторії моделювання енергетичних систем 23 квітня 2024 року о 12:00 на факультеті електроенерготехніки та автоматики КПІ ім. Ігоря Сікорського відбудеться відкриття віртуальної лабораторії моделювання енергетичних систем. Лабораторія створена в рамках міжнародного проєкту Ukraine Sustainable Energy Systems за участі Swedish Institute, IVL Swedish Environmental Research Institute, компанії DMCC engineering та КПІ ім. Ігоря Сікорського. [...]

Основні партнери

Центр міжнародної освіти