ОП “Електромеханічні системи автоматизації, електропривод та електромобільність”, факультет електроенерготехніки та автоматики "КПІ ім. Ігоря Сікорського"

Програма європейської комісії “Green Deal”

Програма “Green Deal”: майбутнє спеціалізації «Електромеханічні системи автоматизації, електропривод та електромобільність» в розбудові нової економіки Європи і України

Написати цю коротку статтю мене надихнуло розуміння перспектив розвитку спеціалізації «Електромеханічні системи автоматизації, електропривод та електромобільність» кафедри «Автоматизація електромеханічних систем та електропривод».

Програма “Green Deal”, проголошена Євросоюзом наприкінці 2019 року, перекладається як «Зелений пакт для Європи» або «Європейський зелений курс» [1]. Ця програма безумовно є найбільшим в історії проектом перебудови економіки  Європи, а саме її декарбонізації  протягом наступних 30 років. Термін «декарбонізація» передбачає відмову від використання традиційного палива (вугілля, нафта, газ) з метою перетворення європейського континенту в перший кліматично нейтральний, за рахунок використання альтернативних джерел енергії, в першу чергу, енергії вітру, сонячної енергії, «зеленого» водню та ін.

Бюджет “Green Deal” складає приблизно 1 трильйон євро [2], який буде розподілений між декількома програмами. В першу чергу, напрями перебудови економіки Європи передбачається реалізувати в рамках програми «Horizon Europe», яка є продовженням діючої програми «Horizon 2020».

Профіль підготовки фахівців і науковий напрям кафедри співпадає з 5-тьма з 11-ти областей діяльності, які сформовано у “Green Deal”, як показано на рисунку.

Програма “Green Deal”: майбутнє спеціалізації кафедри АЕМС-ЕП, КПІ

Напрямки діяльності програми “Green Deal”

В головній концептуальній лінії цієї програми під назвою “«Зелена» генерація електричної енергії, її передача і накопичення, ефективне використання” роль електроприводу є принциповою, оскільки до 40 % (в промисловості до 60 %) усієї генерованої в світі електроенергії перетворюється в механічну роботу за допомогою електроприводів. Тому  ефективність як електроприводів, так і систем автоматизації технологічних процесів і установок, які реалізовано на їхній основі, глобально впливають на досягнення цілей, які сформовано в “Green Deal”, кінцевою метою якої є підвищення якості життя європейців.

Важливо також відмітити, що сучасні вітрогенератори використовують в якості генеруючої системи структури електроприводів в генераторному режимі, які регулюють характеристики вітряної турбіни.

Одна з принципових областей програми, а саме «інтелектуальна» мобільність, базується на відмові від використання двигунів внутрішнього згоряння і перехід до електричних транспортних засобів (електромобілів, електробусів, електричних вантажівок, в майбутньому регіональних електролітаків, тощо), тягова система яких виконана на основі регульованих електроприводів. Передбачається, що перехід до повністю електричного транспорту відбудеться уже впродовж наступних 10-ти років. З точки зору розвитку електроприводів електричних транспортних засобів, важливою є їхня взаємодія з автономними джерелами живлення на основі акумуляторів, суперконденсаторів та водневих паливних елементів. Програмою “Green Deal” передбачено створення промислових установок для отримання «зеленого» водню шляхом електролізу, використовуючи для цього електроенергію відновлювальних джерел. Високо ймовірно, що в майбутньому цей шлях накопичення і зберігання енергії буде розглядатися як головний.

Ознайомитися з головними напрямками програми “Green Deal” можна за посиланням [3].

Представник України в програмному комітеті

«Розумний, екологічно чистий та інтегрований транспорт»

рамкової програми Європейського союзу з досліджень

та інновацій «Horizon 2020»,  завідувач кафедри

автоматизації електромеханічних систем

та електроприводу, д.т.н. проф.                                                  С.М. Пересада

Similar posts
  • Нагорода нашому викладачеві Нагорода нашому викладачеві Доцент нашої кафедри Пушкар Микола Васильович – заступник декана ФЕА з навчально-виховної роботи нагороджений Подякою Міністерства освіти і науки України за ініціативу та наполегливість, високий професіоналізм, сумлінне виконання службових обов’язків та вагомий особистий внесок у розвиток сфери освіти і науки України. Нагороду Миколі Васильовичу було вручено ректором КПІ ім. Ігоря Сікорського Мельниченком [...]
  • Завершився цикл семінарів від Siemens Завершився цикл семінарів від Siemens В рамках співпраці кафедри автоматизації електромеханічних систем та електроприводу з компанією SIEMENS FT завершився черговий цикл з восьми семінарів на тему «Розробка сучасних промислових модулів і програмованих логічних контролерів». До прослуховування семінарів залучилися 26 здобувачів всіх трьох рівнів вищої освіти, від першого (бакалаврського) до третього (освітньо-наукового). Наразі цих всіх здобувачів [...]
  • Передові виробництва співпрацюють з К... Передові виробництва співпрацюють з КПІ Поглиблення співпраці між академічною спільнотою та виробничим сектором, поєднання освіти та індустрії для підготовки нової генерації інженерів сприяє їх майбутньому працевлаштуванню на сучасних виробництвах з можливістю подальшого навчання та розвитку, з гідною платнею й широкими кар’єрними перспективами. У рамках стратегічного партнерства між Національним технічним університетом України «Київський політехнічний інститут імені [...]
  • Як броварська компанія перетворює тро... Як броварська компанія перетворює тролейбуси на повербанки. Нещодавно броварська компанія «Політехносервіс» представила тролейбус, на який можна встановити водневу систему. Такий транспорт може працювати автономно, без потреби в контактній мережі, використовуючи водень для вироблення електроенергії. Єдиним викидом транспорту є вода, що робить його екологічно безпечним. Це не єдина технологічна розробка компанії з Київщини, яка займається виготовленням [...]
  • Партнерство науки та виробництва Партнерство науки та виробництва: студенти КПІ ім. Ігоря Сікорського на «Київському заводі ПТО» В рамках стратегічного партнерства між Національним технічним університетом України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (КПІ) та Київським заводом підйомно-транспортного обладнання (КЗПТО), студенти магістратури кафедри автоматизації електромеханічних систем та електроприводу отримали унікальну можливість ознайомитися з найсучаснішими виробничими процесами на реальному підприємстві. Відвідування [...]

Статистика



За результатами 1 семестру

2022/2023 навчального року


Всього навчається: 137,
з них на бюджеті: 130.

Партнери

Центр міжнародної освіти