АНАЛІЗ ПАСИВНИХ ФІЛЬТРІВ НА ВИХОДІ ІНВЕРТОРА НАПРУГИ
АНАЛІЗ ПАСИВНИХ ФІЛЬТРІВ НА ВИХОДІ ІНВЕРТОРА НАПРУГИ Лановий К.Ю., студент, Приступа Д.Л., асистент
Стандартним промисловим рішенням при побудові системи регульованого електропривода (ЕП) змінного струму є використання асинхронного двигуна, який живиться від інвертора напруги з широтно-імпульсною модуляцією (ШІМ) [1]. Для інвертора з ШІМ є характерною імпульсна форма вихідної напруги з високим значенням du/dt (імпульси перенапруги понад 6 кВ/мкс), а також асиметрія форми вихідних імпульсів (генерування синфазних складових напруги). Дані фактори призводять до ряду негативних наслідків, серед яких: збільшення втрат в двигуні, передчасне зношування підшипників та ізоляції, перенапруги на клемах двигуна та ін. Вплив вищезгаданих факторів на систему ЕП при використанні довгих кабелів з’єднання двигуна та інвертора при їх роздільному розташуванні, що є типовим в умовах промислового виробництва, є особливо критичним [2]. Тому сучасні системи регульованого ЕП передбачають встановлення пасивних фільтрів на виході інвертора напруги з метою усунення або зменшення наслідків його негативного впливу на двигун та кабелі живлення.