КОНЦЕПТУАЛЬНІ АСПЕКТИ РОЗРОБКИ ЕЛЕКТРОМЕХАНІЧНОЇ СИСТЕМИ ЕЛЕКТРИЧНОГО ЛІТАКА. ЧАСТИНА 1. РОЗРАХУНОК І ОБГРУНТУВАННЯ ВИБОРУ ЕЛЕКТРИЧНОГО ДВИГУНА
КОНЦЕПТУАЛЬНІ АСПЕКТИ РОЗРОБКИ ЕЛЕКТРОМЕХАНІЧНОЇ СИСТЕМИ ЕЛЕКТРИЧНОГО ЛІТАКА. ЧАСТИНА 1. РОЗРАХУНОК І ОБГРУНТУВАННЯ ВИБОРУ ЕЛЕКТРИЧНОГО ДВИГУНА
Ю. О. Захарченко, С. М. Пересада, В. М. Пижов
Вступ. З моменту створення першого літального апарату і до сьогодні, літаки працюють на вуглецевому паливі, яке має високу питому кількість енергії на одиницю маси, забезпечуючи величезну потужність, необхідну для підйому великих комерційних лайнерів для подорожі по всьому світу. Але з скороченням запасів нафти та збільшення викидів парникових газів майбутнє авіації залежить від електричних літальних апаратів. Основні переваги електричних літаків: відсутність викидів СО2; відсутність акустичного шуму; коефіцієнт корисної дії електроприводу >86% [1]; низька вартість перельоту (~0.2$/км). На заміну двигуна внутрішнього згорання та вуглецевого палива використовують електричні двигуни та акумуляторні батареї. В якості тягового електричного двигуна найчастіше використовуються синхронні двигуни з постійними магнітами (СДПМ), які характеризуються високими значеннями коефіцієнту корисної дії, коефіцієнту потужності та покращеними масо-габаритними показниками. Даний тип машин отримав значний розвиток у зв’язку з прогресом в області магнітних матеріалів і напівпровідникової техніки. Їх потужність може варіюватися від ват до кількох сотень кіловат. Так як коефіцієнт корисної дії є максимальним тільки при номінальному навантаженні двигуна, постає проблема в коректному розрахунку потужності, за якою обирають двигун, однак методика розрахунку потужності для літака відсутня в зв’язку з початком розвитку електричного літального транспорту.
Мета роботи. Розробка методики розрахунку необхідної потужності тягового електричного двигуна для літального апарату горизонтального зльоту.