ОП “Електромеханічні системи автоматизації, електропривод та електромобільність”, факультет електроенерготехніки та автоматики "КПІ ім. Ігоря Сікорського"

Перспективи і переваги потягу на магнітній подушці

СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ

На даний час монорейковий транспорт утвердився в декількох нішах – як розважальний (у парках, зоопарках, зонах відпочинку, на виставках), як автоматичний транспорт в аеропортах для зв’язку між терміналами та підвезення до міського транспорту, а також як міський та міжміський пасажирський транспорт. Завдяки безшумності та відсутності вібрацій в густонаселених містах монорейковий транспорт може проходити через житлові квартали і навіть наскрізь будинки.

Міжміський високошвидкісний наземний транспорт з лінійним електроприводом у сполученні з магнітним підвісом забезпечує можливість безконтактного руху і складає достойну конкуренцію авіаційному, автомобільному та залізничному транспорту, перш за все з точки зору безпеки, екологічності, безшумності, можливості доставки пасажирів та вантажів безпосередньо в пункти призначення, без пересадок на інші види транспорту.

Значна кількість розвинених країн продовжують інвестувати величезні кошти в проекти зі створення високошвидкісного наземного транспорту. Не так давно в Японії було відновлено швидкісні випробування поїзда на магнітній подушці Maglev L0, який увійде в експлуатацію до 2027 року.

Японський уряд також сподівається зацікавити власними потягами на магнітній подушці США. Нещодавно представники компанії The Northeast Maglev, які планують з’єднати за допомогою залізничної лінії на магнітному підвісі Вашингтон і Нью-Йорк.

Не виключено, що в найближчому майбутньому машини і поїзди на магнітній подушці стануть настільки доступним і повсякденним явищем, що навіть «літаючі автомобілі» виявляться економічно вигідними. Так що чекаємо новин з лабораторій. 

ПРОБЛЕМИ

Не так давно популярні журнали називали потяги на магнітній подушці революційним транспортом, а про запуск нових проектів подібних систем із завидною регулярністю повідомляли як приватні компанії, так і органи влади з різних країн світу. Заради об’єктивності слід відмітити, що багато з цих грандіозних проектів не завершені, а деякі працюючі лінії на магнітному підвісі пізніше були законсервовані.

Головною причиною уповільнення впровадження потягів на магнітній підвісці є їх висока вартість. Вони вимагають спеціально побудованої інфраструктури, яка, як правило, і є найбільш витратною статтею в бюджеті проекту. Наприклад, шанхайський Maglev обійшовся Китаю в $ 1,3 млрд або $ 43,6 млн за 1 км двостороннього полотна (включаючи витрати на створення поїздів і будівництво станцій). Конкурувати з авіакомпаніями поїзда на магнітній подушці можуть лише на довших маршрутах. Але знову ж таки, в світі є немало місць з великим пасажиропотоком, необхідним для того щоб транспорта лінія на магнітному підвісі окупилася.

Similar posts
  • Співпраця між АЕМС ЕП ФЕА КПІ ім. Іго... Співпраця між кафедрою АЕМС ЕП ФЕА КПІ ім. Ігоря Сікорського та Leibniz Universität Hannover Викладачі кафедри Автоматизації електромеханічних систем та електроприводу (АЕМС ЕП) факультету електроенерготехніки та автоматики (ФЕА) Сергій КОВБАСА, Сергій ПЕРЕСАДА та Роман ВОЛЯНСЬКИЙ разом із деканом ФЕА Василем БУДЬКО здійснили робочий візит до Ганновера та взяли участь у науково-освітньому воркшопі Ukraine Energy Workshop, [...]
  • 2nd International Workshop “Com... Second International Workshop “Computer Methods in System Engineering (CMSE)” 💡12 червня 2025 року на кафедрі АЕМСЕП ФЕА відбувся воркшоп CMSE 2025 присвячений розвитку обчислювальних та інформаційних технологій у сфері системної інженерії в широкому спектрі застосувань. У воркшопі прийняли участь науковці з більш ніж 10 наукових та освітніх закладів Греції, Індонезії, Канади, Малайзії, Німечини та України. [...]
  • Відкриття віртуальної лабораторії мод... Відкриття віртуальної лабораторії моделювання енергетичних систем 23 квітня 2024 року о 12:00 на факультеті електроенерготехніки та автоматики КПІ ім. Ігоря Сікорського відбудеться відкриття віртуальної лабораторії моделювання енергетичних систем. Лабораторія створена в рамках міжнародного проєкту Ukraine Sustainable Energy Systems за участі Swedish Institute, IVL Swedish Environmental Research Institute, компанії DMCC engineering та КПІ ім. Ігоря Сікорського. [...]
  • Український бойовий робот D-21-12R Український бойовий робот D-21-12R Міноборони України кодифікувало та допустило до використання в армії наземний бойовий роботизований комплекс D-21-12R, оснащений великокаліберним кулеметом. Про це інформує Цензор.НЕТ із посиланням на Міноборони. Комплекс оснащений великокаліберним кулеметом і може виконувати широкий спектр бойових завдань: від спостереження і патрулювання до вогневої підтримки підрозділів, ураження живої сили та легкоброньованої техніки противника. [...]
  • Запрошуємо на День відкритих дверей К... Запрошуємо на День відкритих дверей КПІАбітFest 12 квітня 2025! 🌿 КПІАбітFest – це ваша можливість відчути атмосферу студентського життя, познайомитися з факультетами та інститутами, поставити запитання викладачам і студентам, а також дізнатися все про вступ-2025 на презентації «Вступ до КПІ 2025. Що потрібно знати вступнику?». На вас чекають інтерактивні локації, корисна інформація та захопливі екскурсії [...]

Основні партнери

Центр міжнародної освіти