Лекції викладачів з університетів Європи в КПІ
Лекції викладачів з університетів Європи в КПІ та кафедра АЕМС-ЕП.
Цього року в лютому, викладачі-науковці з провідних європейських університетів провели лекції в КПІ, маючи на меті розповісти про навчання у своїх навчальних закладах, та про можливість для студентів КПІ провести один або декілька семестрів за програмою Erasmus в їхніх університетах з отриманням стипендії.
Цікаво, що в Португалії якнайкраще застосовується принцип “навчання ближче до промисловості”, за яким до складу технічних кафедр входять представники підприємств та виробництва, причому вони можуть складати до 50 % складу кафедри. Це безсумнівно покращує підготовку випускників до майбутньої професійної діяльності.
Разом з цим в рамках проведення “Тижня промислової електроніки” (новина з сайту факультету електроніки) було проведено 3 тематичних лекції за матеріалами, якими лектори займаються на своїх кафедрах:
- Power electronics and electric drive: group fields of research
(Промислова електроніка та електропривод: напрямки дослідження, лектор – проф. Віктор Мануель де Карвальйо Фернао Пірес, скор. Victor Pires, статті, також працював в університеті м. Лісбон); - The switched reluctance machine (SRM) and the electrical drives
(Двигуни зі змінним реактивним опором (комутуємі двигуни) та електропривод, лектор – проф. Армандо Хосе Пінейро Маркес Пірес, скор. Armando Pires, статті)- Політехнічний інституту м. Сетубал (Португальська Республіка).
- a) GaN – the new semiconductor; b) electromobility
(GaN – новий напівпровідник; електромобільність, лектор – проф. Марчин Голуб, Marcin Holub, статті)- Західнопоморський університет технологій м. Щецин, Республіка Польща.
Нашу особливу увагу привернуи лекції №2 та № 3b, адже це напряму стосується нашої спеціалізації.
Лекції викладачів з університетів Європи в КПІ. Зміст лекцій.
1. Victor Pires розповідав щодо:
а) нових досягнень в розвиненні нових топологій перетворювачів – квазі-Z інвертору з трьохфазним інвертором T-типу – для застосування у фотоелектричних панелях;
б) fault detection and tolerance control (керування на основі виявлення несправностей і допустимих помилок) – дуже простий метод для відстежування помилкового стану роботи трьохфазних двигунів за вимірюванням вектору струму.
Фотокартки з 1-ої лекції
2. Armando Pires розповів про:
а) інноваційні розробки з підвищення енергетичної ефективності та принципів керування електричних приводів на основі SRM.
Він застосував принцип перетворення координат таким чином, що спростив модель двохполюсного SRM, що складається з трьох рівнянь для струмів та двух для напруг, – до двох просторових (еквівалентних) рівнянь струму та напруги.
Це забезпечує спрощення моделі до квазі-однофазної. Тобто керування двигуном зводиться до керування однією статорною обмоткою (хоча фізично їх три, і в кожний момент часу має працювати тільки одна, а інші – відмикаються від живлення).
Запропонований метод експериментально підтверджений – дивись статті у фотокартках, та забезпечує плавне керування моментом, що є дуже актуальним, адже декілька десятків років в світі ця проблема керування SRM не була вирішена.
Треба відзначити, що цей тип двигунів є дешевшим та простішим по виготовленню за синхронні двигуни з постійними магнітами, та може стати таким ж розповсюдженим у перспективі. Зараз місця їх виготовлення дуже рідкі.
б) Також A. Pires приділив увагу проблемі керування багаторівневими перетворювачами (Multilevel converters). Так називають будь-який пристрій заснований на ключовому перетворенні енергії, що має не два рівні напруги в ланці постійного струму (як типові інвертори, випрямлячі та DC-DC перетворювачі), а N-рівнів напруги, де N-кількість паралельних ланок з ключами та накопичувальними елементами (дроселями та конденсаторами).
З точки зору керування, такі перетворювачі моментально стають дуже складними, адже потребують синхронного/синфазного перемикання паралельних віток та вимірювання всіх струмів та напруг.
З іншого боку, вони мають знижений коефіцієнт вищик гармонік (THD), що сприяє покращенню енергетичних характеристик приводу та зменшує гармонічний склад струму, що споживається з мережі.
Фотокартки з 2-ої лекції
3. Marcin Holub розповів про електромобільність – про історію, сучасний стан та перспективи в європейському просторі.
Marcin показав стан розвитку інфраструктури для електричних транспортних засобів (ЕТЗ, англ. EV) у Польщі, порівняльну характеристику різних типів акумуляторних батарей (АКБ), що типово застосовуються в ЕТЗ, та різні типи ЕТЗ (англ. battery EV = BEV): на основі АКБ, гібридні – з АКБ та двигуном внутрішнього згоряння (англ. hybrid EV = HEV), гібридні з можливістю підзарядки АКБ від зарядної станції (англ. plug-in HEV = PHEV) та ЕТЗ на основі топливних елементів (англ. fuel cell EV = FCEV).
Нажаль, нічого не було сказано щодо гібридних джерел живлення для ЕТЗ на основі АКБ та суперконденсаторів, власне розробкою та керуванням яких займається наша кафедра з 2017 року.
Фотокартки з 3-ої лекції
Також з новини ФЕЛу про лекції викладачів з університетів Європи в КПІ:
“В урочистій атмосфері відбулося підписання рамкової угоди про співпрацю між КПІ ім. І. Сікорського та Політехнічним інститутом м. Сетубал.
Західнопоморський університет технологій має плідну співпраця з КПІ та взаємні з 2016 року. Планується підписання рамкової міжуніверситетської угоди.”