ОП “Електромеханічні системи автоматизації, електропривод та електромобільність”, факультет електроенерготехніки та автоматики "КПІ ім. Ігоря Сікорського"

БЕЗДАТЧИКОВЕ ВЕКТОРНЕ КЕРУВАННЯ СИНХРОННИМ ДВИГУНОМ З ПОСТІЙНИМИ МАГНІТАМИ

БЕЗДАТЧИКОВЕ ВЕКТОРНЕ КЕРУВАННЯ СИНХРОННИМ ДВИГУНОМ З ПОСТІЙНИМИ МАГНІТАМИ

БЕЗДАТЧИКОВЕ ВЕКТОРНЕ КЕРУВАННЯ СИНХРОННИМ ДВИГУНОМ З ПОСТІЙНИМИ МАГНІТАМИ
Толочко О.І., д.т.н., проф., Бурмельов О.О., студент

Вступ. Одним з перспективних класів електричних машин для електроприводів є синхронні двигуни зі збудженням від постійних магнітів (СДПМ). СДПМ володіють унікальним поєднанням властивостей, недосяжним для інших типів електричних машин (асинхронних, колекторних машин постійного струму, індукторних), а саме – високою енергетичною ефективністю, підвищеними динамічними властивостями, та гарними масогабаритними показниками. Помітний прогрес у виробництві магнітів та технології конструювання роторів привів до помітного зниження вартості СДПМ, а різноманіття сучасних магнітних матеріалів і магнітних систем дозволяє гнучко і ефективно проектувати СДПМ із заданими параметрами. Використання новітніх досягнень в областях силової і інформаційної електроніки дозволяє реалізовувати складні алгоритми керування та ідентифікації. До складу систем керування СДПМ входить вузол датчика положення ротора (ДПР), що робить конструкцію значно дорожчою і передбачає наявність провідного зв’язку цього вузла з електронним перетворювачем який керує роботою СДПМ. Крім того, сучасною тенденцією при розробці систем керування приводами змінного керування є забезпечення можливості їх роботи в бездатчиковому режимі навіть при наявності ДПР. Існує багато алгоритмів оцінювання швидкості та кутового положення ротора СДПМ за інформацією про напругу та струм статора [1-3]. Кожний із них має свої недоліки та переваги. Зазвичай точність оцінювання механічних координат зростає за рахунок ускладнення алгоритму розрахунку. Тому актуальним є питання удосконалення систем керування синхронними двигунами зі збудженням від постійних магнітів без ДПР без значного ускладнення алгоритму оцінювання швидкості та кутового положення ротора.

Мета роботи – дослідження системи бездатчикового векторного керування синхронним двигуном з постійними магнітами з визначенням механічних координат за складовими напруги та струму статора у нерухомій ортогональній системі координат та її удосконалення.

БЕЗДАТЧИКОВЕ ВЕКТОРНЕ КЕРУВАННЯ СИНХРОННИМ ДВИГУНОМ З ПОСТІЙНИМИ МАГНІТАМИ Толочко О.І., д.т.н., проф., Бурмельов О.О., студент (pdf)

Статистика



За результатами 1 семестру

2022/2023 навчального року


Всього навчається: 137,
з них на бюджеті: 130.

Оголошення



Освітній процес у 2 семестрі 2022/23 н.р. згідно рекомендацій МОН розпочнеться з 6 лютого 2023 року в ДИСТАНЦІЙНОМУ режимі.


Останні оголошення

Партнери

Центр міжнародної освіти