КЕРУВАННЯ ПОТОКОЗЧЕПЛЕННЯМ АСИНХРОННОГО ДВИГУНА ЗА ДОПОМОГОЮ АПЕРІОДИЧНОГО РЕГУЛЯТОРА ПІДВИЩЕНОГО ПОРЯДКУ
КЕРУВАННЯ ПОТОКОЗЧЕПЛЕННЯМ АСИНХРОННОГО ДВИГУНА ЗА ДОПОМОГОЮ АПЕРІОДИЧНОГО РЕГУЛЯТОРА ПІДВИЩЕНОГО ПОРЯДКУ
Захарченко Ю.О., Родькін Д.І., студенти, Приймак Б.І., к.т.н., доц.
У класичному векторному керуванні асинхронними двигунами (АД), як відомо [1], здійснюється декомпозиція об’єкта керування та синтезуються дві автономні системи автоматичного регулювання (САР): САР швидкості (положення) та САР потокозчеплення ротора двигуна. В енергоощадних асинхронних електроприводах магнітний потік двигуна не стабілізується на номінальному рівні, а підтримується на оптимальному для кожного значення момента навантаження та швидкості двигуна рівні. Значення потокозчеплення, яке визначається у підсистемі оптимізації енерговитрат [2], являється завданням для САР потокозчеплення ротора двигуна. Серед показників якості важливою є швидкодія, що пояснюється двома причинами.
Перша причина полягає у тому, що для зменшення динамічного відхилення швидкості ротора потрібно якомога швидше відновлювати динамічний момент АД при накиді навантаження, якщо привод перед цим працював з малим навантаженням, а відповідно і з малим магнітним потоком. Друга причина полягає у тому, що в технологічних процесах з короткими інтервалами усталених режимів підвищення ефективності приводу вимагає зменшення часу мінімізації втрат, який значною мірою визначається часом регулювання в САР потокозчеплення ротора двигуна [2]. Враховуючи сказане, стає актуальною задача побудови САР потокозчеплення ротора двигуна із високою швидкодією, а також з достатньою робастністю до параметричних збурень. До перспективних альтернатив у цьому питанні можна віднести аперіодичні регулятори (АР) підвищеного порядку [3]. Особливістю АР, як відомо, є скінченна тривалість перехідних процесів.