ПРИНЦИП ПРЯМОГО КЕРУВАННЯ МОМЕНТОМ СИНХРОННОГО ДВИГУНА ІЗ ЗБУДЖЕННЯМ ВІД ПОСТІЙНИХ МАГНІТІВ
ПРИНЦИП ПРЯМОГО КЕРУВАННЯ МОМЕНТОМ СИНХРОННОГО ДВИГУНА ІЗ ЗБУДЖЕННЯМ ВІД ПОСТІЙНИХ МАГНІТІВ Муравинець Ю.С., магістрант, Ковбаса С.М., к.т.н., доц.
Синхронний двигун зі збудженням від постійних магнітів (СДПМ), завдяки своїм високим експлуатаційним характеристикам, є найбільш перспективною машиною в діапазоні малих і середніх потужностей. Їх переваги полягають у відсутності струмознімаючих контактів, великій перевантажувальній здатності, низькій електромагнітній інерційності, високих енергетичних і масогабаритних показниках.
Ці якості виділяють їх з ряду всіх інших машин і забезпечують їм застосування в системах автоматики, приводах подачі верстатів, прецизійних системах стеження, а також системах, де стабільність швидкості є первинною вимогою, що пред’являється до технологічного процесу. Для керування електромагнітним моментом СДПМ застосовують системи полеорієнтованого (векторного) і прямого керування (Direct Torque Control). Ці системи були розроблені в 70 – 80-х рр. XX ст. Обидві системи контролюють момент і магнітний потік для точного відпрацювання заданих траєкторій руху при різних збурюючих впливах.