ДОСЛІДЖЕННЯ МЕХАНІЗМУ КОМПЕНСАЦІЇ ЛЮФТА ІЗ ПРУЖНІМ ЕЛЕМЕНТОМ
ДОСЛІДЖЕННЯ МЕХАНІЗМУ КОМПЕНСАЦІЇ ЛЮФТА ІЗ ПРУЖНІМ ЕЛЕМЕНТОМ Теряєв В.І., доц.; Мельник А.О., магістрант 6 курсу
Актуальною проблемою для верстатобудування, робототехніки, слідкуючих систем різного технологічного призначення є підвищенння точності електроприводів, яка суттево залежить від похибок у механічних передачах (МП), обумовлених наявністю люфтів.
Для усунення впливу люфтів використовуються пристрої силової та електромеханічна вибірки зазорів, які створюють розпір у зубчастому зачепленні. З цією метою застосовують розрізні зубчасті колеса або додаткові кінематичні кола з пружними елементами. Перевагами даного методу є автоматична, постійна і повна вибірка зазорів у кінематичному колі, компенсація температурних змін та зношування зубців, створення попереднього натягу в усіх ланках. До недоліків слід віднести внесення додаткової пружності в кінематичне коло виду “однобічна пружність”.
Метою даного дослідження є вивчення впливу пристроїв вибірки зазорів на динаміку електроприводу.