Назва навчальної дисципліни (освітнього компоненту) | Теорія адаптивного та робастного керування |
НПП, що забезпечують викладання | Пересада С. М. |
Контактні телефони та посилання на соціальні мережі НПП | Вказані в кампусі |
Короткий опис дисципліни (програмні цілі) | Дисципліна знайомить студентів з теоретичними основами адаптивного і робастного керування в тій частині, яка може використовуватись в сучасних електромеханічних системах автоматизації. Передбачено вивчення, в тому числі самостійне, принципових рішень з адаптивних систем керування координатами сучасних електроприводів. Студенти мають опанувати сучасні методи дослідження стійкості, синтезу алгоритмів керування і дослідження моделюванням. |
Форми та технології навчання | Classroom.google, meet.google, telegram. |
Посилання на робочу програму (силабус) та РСО | Вказані в кампусі |
Посилання на ресурс, де розміщені навчальні матеріали | Надається викладачем через Telegram канал групи |
ВСТУП
Теорія адаптивного та робастного керування. Передові методи керування електромеханічними об’єктами забезпечують добру ефективність регулювання координат лише при відомих значеннях певних параметрів математичної моделі об’єкту. Проте параметри реальних об’єктів, такі як активні опори обмоток електричних машин, частота електричної мережі тощо на практиці можуть змінюватися у досить широких межах. Це призводить до погіршення показників якості керування, а отже до зниження ефективності системи в цілому.
Серед засобів для протистояння цьому негативному явищу є застосування робастних (грубих) до варіацій певного параметру алгоритмів керування, а також застосування адаптивних алгоритмів – таких, що пристосовуються до змін параметру.
Також існує проблема незмірності деяких фізичних величин як електромеханічний момент на валу двигуна, потокозчеплення або магнітні потоки в електричних машинах, що є ключовими для якісного керування об’єктом. Цю проблему допомагають вирішити адаптивні спостерігачі стану системи, що синтезуються на основі математичного опису об’єкту.
Загальна характеристика кредитного модуля “ Теорія адаптивного та робастного керування ”
Метою кредитного модуля є формування у студентів наступних здатностей:
- досліджувати стійкість нелінійних електромеханічних об’єктів;
- досліджувати властивості робастності алгоритмів керування до змін параметрів об’єкту;
- проектувати робастифіковані та адаптивні регулятори;
- проектувати спостерігачі стану об’єкту.
Основні завдання кредитного модуля. Після засвоєння кредитного модуля студенти мають продемонструвати такі результати навчання (згідно рекомендацій до розроблення освітніх програм):
знання:
- основних лем та теорем сучасної теорії стійкості;
- типів збурень, що можуть діяти на об’єкт;
- математичного опису типових нелінійностей;
- методів дослідження стійкості нелінійних об’єктів;
- методів синтезу робастних та адаптивних алгоритмів керування;
- методів синтезу спостерігачів стану об’єкту;
уміння:
- досліджувати стійкість нелінійних систем;
- синтезувати регулятори за методом лінеаризуючого зворотного зв’язку та за допомогою другого методу Ляпунова;
- синтезувати робастні алгоритми керування нелінійними об’єктами;
- синтезувати адаптивні алгоритми керування нелінійними об’єктами;
- синтезувати спостерігачі стану об’єкту повного та зниженого порядку.
На попередньому курсі магістри вивчають дисципліну “Системи адаптивного і робастного керування“. Даний курс є прямим продовженням вказаного.