КОМП’ЮТЕРНИЙ ПРАКТИКУМ З ВИВЧЕННЯ ПРИНЦИПІВ СТВОРЕННЯ ЛЮДИНО-МАШИННОГО ІНТЕРФЕЙСУ В ПРОГРАМНОМУ СЕРЕДОВИЩІ VIJEO DESIGNER
КОМП’ЮТЕРНИЙ ПРАКТИКУМ З ВИВЧЕННЯ ПРИНЦИПІВ СТВОРЕННЯ ЛЮДИНО-МАШИННОГО ІНТЕРФЕЙСУ В ПРОГРАМНОМУ СЕРЕДОВИЩІ VIJEO DESIGNER
Король С.В., к.т.н., доц. Воят Г.Я., магістрант, Юськів В.Р., магістрант
Вступ. Активні темпи розвитку автоматизації та розширення меж її застосування в різних галузях людської діяльності вимагає налагодити та спростити процес взаємодії людини з автоматикою. Одним із ключових елементів в цій взаємодії є інтерфейс, який використовується для контролю та диспетчеризації. Якісний графічний інтерфейс забезпечить чітку і зрозумілу візуалізацію процесу, що дозволить оператору швидко приймати ефективні та обґрунтовані управляючі рішення. Графічні панелі оператора дозволяють створити компактний, надійний, зручний і зрозумілий інтерфейс оператора в умовах промислового середовища. Отже, кожному інженеру, який працює в області автоматизації, необхідні навики створення людино-машинного інтерфейсу.
Мета роботи. Розробка концепції комп’ютерного практикуму для вивчення принципів створення людино-машинного інтерфейсу в програмному середовищі Vijeo Designer.
Матеріали досліджень. Принципи створення людино-машинного інтерфейсу для сучасних систем автоматизації пропонується вивчати під час лабораторного практикуму в програмному середовищі Vijeo Designer 6.2. Розробка програмної частини системи виконується у програмному середовищі SoMachine компанії «Schneider Electric» в яке інтегровано програмний пакет CODESYS, що використовується при розробці програм для програмованих логічних контролерів (ПЛК), і пакет Vijeo Designer – для розробки людиномашинного інтерфейсу. В завданні до лабораторного практикуму студентам буде запропоновано розробити свій графічний інтерфейс. Для кожного варіанту буде задано структура інтерфейсу і набір графічних елементів для відображення та редагування заданого набору змінних.