ЕНЕРГОЕФЕКТИВНЕ КЕРУВАННЯ АСИНХОННИМ ЕЛЕКТРОДВИГУНОМ З УРАХУВАННЯМ ВТРАТ В СТАЛІ
ЕНЕРГОЕФЕКТИВНЕ КЕРУВАННЯ АСИНХОННИМ ЕЛЕКТРОДВИГУНОМ З УРАХУВАННЯМ ВТРАТ В СТАЛІ
Калугін Д. В., студент, Толочко О. І., д.т.н., проф.
Вступ. При розробці енергоефективних систем керування асинхронним двигуном (АД) зазвичай враховують сумарні втрати в міді (в статорі та роторі) або навіть тільки втрати в міді статора (критерій ММА – максимальний момент на ампер). Шляхом для подальшого підвищення коефіцієнта корисної дії (ККД) є мінімізація втрат не тільки в міді, але і втрат у сталі. Важливість врахування втрат у сталі визначається їх істотним внеском в сумарні втрати машини. Так, наприклад, для АД російського виробництва серії 4А втрати в сталі можуть становити більше 20% від повних втрат при номінальному режимі роботи і більше 50% від повних втрат на холостому ходу [1]. Алгоритми мінімізації сумарних втрат запропоновані в багатьох джерелах [2]. Але для перевірки їх працездатності необхідно ускладнювати математичну модель АД.
Мета роботи. Розробка методу мінімізації втрат в міді і сталі АД та перевірка його працездатності на математичній моделі АД, яка враховує втрати у сталі.
Матеріали і результати досліджень. До основних втрат енергії в АД належать втрати в міді, втрати у сталі, механічні та додаткові втрати.
Вважається, що найбільші втрати при роботі у перший зоні регулювання складають втрати в міді, а найменшими є додаткові. Додаткові втрати як правило неможливо зменшити унаслідок того, що ці втрати пов’язані з багатьма процесами які неможливо врахувати ні підчас виготовлення машини, а ні у процесі експлуатації, і складають ці втрати від 1% до 5 % від загальних втрат машини. Механічні втрати зумовлені наявністю сухого та в‘язкого тертя…