РОЗРОБКА СПРОЩЕНОГО АЛГОРИТМУ ОПТИМАЛЬНОГО КЕРУВАННЯ ДЛЯ КРИТЕРІЮ ММА
РОЗРОБКА СПРОЩЕНОГО АЛГОРИТМУ ОПТИМАЛЬНОГО КЕРУВАННЯ ДЛЯ КРИТЕРІЮ ММА Бугровий А.А., магістрант, Толочко О.І., д.т.н., проф.
В даний час все більшого поширення набувають електроприводи на основі синхронного двигуна з постійними магнітами (СДПМ, англ. PMSM).
SMPM являє собою машину змінного струму з трифазною обмоткою на статорі та постійними магнітами, встановленими на поверхні або в середині ротора.
Установка магнітів всередині ротора PMSM призводить до підвищення механічної міцності ротора, що дозволяє працювати на високих швидкостях. В цьому випадку електромагнітна система машини стає асиметричною. Даний ефект призводить до появи додаткової реактивної складової електромагнітного моменту. Такі двигуни в англомовній літературі називають IPMSM (interior permanent magnet synchronous motor). І саме для них існують додаткові можливості підвищення енергоефективності, що досягаються шляхом застосування так званих оптимальних стратегій керування. Однією з таких стратегій є максимізація відношення електромагнітного моменту до струму статора в усталених режимах, яку скорочено називають ММА (максимальний момент на ампер) або англ. MTPA (maximum torque per ampere) [2-4].
Використання оптимальних стратегій потребує ускладнення системи керування.