Вступ. Наукові дослідження у звітному 2019р. виконувалися за науковим напрямком кафедри “Теорія складних багатовимірних електромеханічних систем”. Наукова робота кафедри була направлена на:
- розробку та експериментальні дослідження алгоритмів ідентифікації параметрів синхронних реактивних двигунів (світовий пріоритет);
- розробку та експериментальні дослідження алгоритмів ідентифікації параметрів синхронних двигунів з постійними магнітами;
- розробку алгоритмів керування двигунами змінного струму в режимі ослаблення поля;
- експериментальні дослідження алгоритмів векторного керування асинхронними двигунами без вимірювання механічних координат;
- бездавачеве векторне керування моментом асинхронних двигунів з врахуванням насичання магнітного кола
- дослідження процесів керування гібридними джерелами живлення електричних транспортних засобів, а також напівпровідниковими DC-DC перетворювачами;
- розробку та дослідження алгоритмів керування гібридними джерелами живлення та DC-DC перетворювачами;
- дослідження методів енергоефективного керування моментом тягових двигунів змінного струму методом математичного моделювання та на експериментальних установках;
- розробку та дослідження алгоритмів адаптивного і робастного керування двигунами та асинхронними генераторами методом математичного моделювання та на експериментальних установках;
- дослідження систем модального керування крановими механізмами поступального руху з врахуванням роботи підіймального механізму;
- розробку методів оптимального керування синхронними двигунами з постійними магнітами;
- розробку методів енергоефективного керування електромеханічними системами конвейєрів;
- дослідження методів оцінювання координат турбомеханізмів з використанням нейронних мереж.
У звітному році розпочато виконання однієї науково-дослідної держбюджетної роботи №2203п «Адаптивне векторне керування з оптимізацією втрат потужності для електромеханічних систем електричних транспортних засобів з підвищеними динамічними та енергетичними характеристиками», керівник д.т.н., проф. Пересада С. М., яка фінансувалася з державного бюджету Міністерства освіти і науки України. Роботи проводиться за пріоритетним напрямком розвитку науки і техніки «Енергетика та енергоефективність», тематичний напрямок «Технології електроенергетики», назва напряму секції: «1. Науково-технічні проблеми дослідження електротехнічних і електромеханічних комплексів та систем», назва піднапряму секції: «1.1. Електромеханічні системи. Регульований електропривод, структури та системи керування ним. Електромашиновентильні комплекси. Електромехатронні, робототехнічні системи». Іноваційний напрям «1) освоєння нових технологій транспортування енергії, впровадження енергоефективних, ресурсозберігаючих технологій, освоєння альтернативних джерел енергії».
У 2019 р. на кафедрі працювали на штатних посадах 14 співробітників професорсько – викладацького складу, серед них 2 доктори технічних наук. Для виконання науково – дослідних робіт з урахуванням учбово-допоміжного складу було залучено за сумісництвом 5 осіб, в т.ч.:
- 3 доктори технічних наук, професор Пересада С.М., професор Толочко О. І., професор Михальський В. М. (головний науковий співробітник Інституту електродинаміки НАНУ);
- 1 кандидат технічних наук, (доц. Ковбаса С. М.);
- 1 аспірант (Решетник В. С.).
Відсутність штатних співробітників НДЧ кафедри зумовлена недостатнім фінансуванням наукових досліджень.
Кафедра співпрацює і має відповідні міжнародні договори з Університетом Ноттінгема (Великобританія), Університетом Прикладних наук Гессена (Німеччина), Університетом Ворика (м. Ворик, Великобританія), Другим Римським технічним університетом, інститутом електричних енергосистем Магдебурзького університету ім. Отто фон Геріке (Німеччина).