РОЗРАХУНОК МЕХАНІЧНОЇ ХАРАКТЕРИСТИКИ АСИНХРОННОГО ЕЛЕКТРОПРИВОДА З УРАХУВАННЯМ ЗАЛЕЖНОСТІ ПАРАМЕТРІВ РОТОРНОГО КОНТУРУ ВІД КОВЗАННЯ
РОЗРАХУНОК МЕХАНІЧНОЇ ХАРАКТЕРИСТИКИ АСИНХРОННОГО ЕЛЕКТРОПРИВОДА З УРАХУВАННЯМ ЗАЛЕЖНОСТІ ПАРАМЕТРІВ РОТОРНОГО КОНТУРУ ВІД КОВЗАННЯ
Павлюков М., студент, Красношапка Н.Д., к.т.н., доц.
В сучасних електроприводах найбільш поширеними є асинхронні двигуни. Це обумовлено їх високою надійністю, хорошими масогабаритними показниками, низькою ціною. Проте суттєвим недоліком таких електричних машин є невеликий пусковий момент при значній кратності пускового струму. В регульованих електроприводах при живленні асинхронного двигуна від перетворювача частоти двигун працює на лінійній частині механічної характеристики при ковзаннях, менших критичного. Однак найбільш масовим все ще залишається нерегульований електропривод. В загальнопромислових серіях асинхронних двигунів для покращення умов пуску застосовується конструкція короткозамкненого ротора «біляча клітка». При ковзанні, близькому до одиниці, проявляється ефект витискання струму в стрижнях, що призводить до збільшення активного опору і зменшення опору розсіювання [1], внаслідок чого зростає пусковий момент. При зменшенні ковзання в процесі розгону двигуна активний опір ротора зменшується, що покращує енергетичні показники при роботі на лінійній частині механічної характеристики асинхронного двигуна. Тому розрахунок механічної характеристики нерегульованого асинхронного електропривода за допомогою схеми заміщення з постійними параметрами роторного контуру призводить до суттєвих похибок.