ОП “Електромеханічні системи автоматизації, електропривод та електромобільність”, факультет електроенерготехніки та автоматики "КПІ ім. Ігоря Сікорського"

МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ СУПЕРКОНДЕНСАТОРІВ. ЧАСТИНА II: ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ВЕРИФИКАЦІЯ

МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ СУПЕРКОНДЕНСАТОРІВ. ЧАСТИНА II: ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ВЕРИФИКАЦІЯ

МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ СУПЕРКОНДЕНСАТОРІВ. ЧАСТИНА II: ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ВЕРИФИКАЦІЯ
Ніконенко Є. О., студ., Пушніцин Д. С., асп., Пересада С. М., д.т.н., проф.

Вступ. В [1] наведено математичні моделі суперконденсаторів (СК) для різних застосувань, які найбільш часто використовуються. У випадку роботи у складі електричних транспортних засобів (ЕТЗ) рекомендується проста в описі класична модель СК з еквівалентним паралельним опором (схема рис. 1б в [1]). Між тим її характеристики точності залежать від типу СК і не є достатньо дослідженими.

Метою роботи є експериментальна перевірка показників точності класичної моделі СК з паралельним опором при заряді-розряді та саморозряді.

Матеріали дослідження. 1. Опис класичної моделі з урахуванням паралельного опору. Модель СК, структурна схема якої зображена на рис. 1а, описується рівняннями [2], [3], [4].

Як і у випадку силових акумуляторних батарей (АКБ) [5], на практиці часто застосовують різні показники для визначення заряду СК. Автори в [6] використовують показник стану напруги SoV (state of voltage) для визначення відсотку залишкової ємності.

Розглянемо запис SoCsc у вигляді (5), який використовується найчастіше. В ЕТЗ та в багатьох інших застосуваннях стан заряду не має впасти нижче значення, що відповідає половині їхньої напруги. Це пов’язано з тим, що часто СК застосовують сумісно з DC-DC перетворювачами. Надлишкове зменшення напруги СК потребуватиме збільшення їхнього струму для підтримання балансу вихідної потужності джерела живлення [2]. Значення половини напруги СК виражається у значенні SoCsc = 25%. З наведеного матеріалу слідує, що при застосуванні в ЕТЗ стан заряду СК має контролюватися у визначених межах.

МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ СУПЕРКОНДЕНСАТОРІВ. ЧАСТИНА II: ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ВЕРИФИКАЦІЯ
Ніконенко Є. О., студ., Пушніцин Д. С., асп., Пересада С. М., д.т.н., проф. (pdf)

Статистика



За результатами 1 семестру

2022/2023 навчального року


Всього навчається: 137,
з них на бюджеті: 130.

Оголошення



Освітній процес у 2 семестрі 2022/23 н.р. згідно рекомендацій МОН розпочнеться з 6 лютого 2023 року в ДИСТАНЦІЙНОМУ режимі.


Останні оголошення

Партнери

Центр міжнародної освіти