ОП “Електромеханічні системи автоматизації, електропривод та електромобільність”, факультет електроенерготехніки та автоматики "КПІ ім. Ігоря Сікорського"

ДОСЛІДЖЕННЯ СТАТИЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК СИСТЕМ ЧАСТОТНОГО ТА ВЕКТОРНОГО КЕРУВАННЯ МОМЕНТОМ АСИНХРОННИХ ДВИГУНІВ

ДОСЛІДЖЕННЯ СТАТИЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК СИСТЕМ ЧАСТОТНОГО ТА ВЕКТОРНОГО КЕРУВАННЯ МОМЕНТОМ АСИНХРОННИХ ДВИГУНІВ

ДОСЛІДЖЕННЯ СТАТИЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК СИСТЕМ ЧАСТОТНОГО ТА ВЕКТОРНОГО КЕРУВАННЯ МОМЕНТОМ АСИНХРОННИХ ДВИГУНІВ
Коляска А.Г., магістрант, Ковбаса С.М., к.т.н., доц.

Останнім часом існує стійка тенденція до заміни двигунів постійного струму на двигуни змінного струму не тільки в промисловості, а й в електротранспорті. Електротранспорт має ряд переваг над традиційним транспортом з двигуном внутрішнього згорання (ДВЗ), зокрема: відсутність шкідливих викидів в атмосферу; високий ККД, до 96%, в той час як у ДВЗ 35-40%; кращі характеристики крутного моменту та потужності, завдяки чому електротранспорт може розганятися значно швидше; відсутність коробки передач, глушника, паливного бака, стартера, генератора, свіч запалювання; енергія подається тільки тоді, коли вона потрібна споживачу.
В електротранспорті широко використовується асинхронний двигун (АД) оскільки він має високу надійність, просту конструкцію, низьку вартість. Актуальною є задача регулювання моменту приводних двигунів, яка може вирішуватися за допомогою методів частотного і векторного керування [1]. Кожен алгоритм має свої переваги і недоліки [2]. Частотне керування є більш простим у порівнянні з векторним, не вимагає значної кількості параметрів двигуна, проте недоліками його є низька енергоефективність, оскільки втрати активної потужності є: більшими ніж при векторному керуванні; асимптотичність відпрацювання моменту порушується, що призводить до режимів руху, що не є бажаними для транспорту. До переваг векторного керування відносяться: асимптотичність відпрацювання моменту, що дозволяє забезпечити необхідні динамічні режими транспорту; висока точність регулювання швидкості і моменту на валу двигуна, а також високий ККД за рахунок зменшення втрат на активних опорах обмоток.

ДОСЛІДЖЕННЯ СТАТИЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК СИСТЕМ ЧАСТОТНОГО ТА ВЕКТОРНОГО КЕРУВАННЯ МОМЕНТОМ АСИНХРОННИХ ДВИГУНІВ Коляска А.Г., магістрант, Ковбаса С.М., к.т.н., доц. (pdf)

Статистика



За результатами 1 семестру

2022/2023 навчального року


Всього навчається: 137,
з них на бюджеті: 130.

Оголошення



Освітній процес у 2 семестрі 2022/23 н.р. згідно рекомендацій МОН розпочнеться з 6 лютого 2023 року в ДИСТАНЦІЙНОМУ режимі.


Останні оголошення

Партнери

Центр міжнародної освіти