ОП “Электромеханические системы автоматизации, электропривод и электромобильность”,факультет электроэнерготехники и автоматики "КПИ им. Игоря Сикорского"

Асинхронний тяговий електропривод пасажирського трамваю

Асинхронний тяговий електропривод пасажирського трамваю

Короткі технічні характеристики вагону розробки ” Асинхронний тяговий електропривод пасажирського трамваю “.

  • Максимальне прискорення вагону 1,3…1,5 м/с2.
  • Максимальне сповільнення вагону 1,8…2 м/с2.
  • Максимальна швидкість 75 км/г.
  • Мінімальна швидкість 1 км/г.
  • Напруга контактної мережі від 400 до 720 В.
  • Максимальний уклін 90 промілей.

Трамвай оснащено тяговими візками, на яких встановлено по два АД потужністю 50 кВт. Обидва двигуни кожного візка підключені паралельно до виходу інвертора напруги. Інформація про швидкість двигунів вимірюється за допомогою двох датчиків швидкості з розподільчою здатністю 192 імп/об.

Функціональна схема тягового електропривода одного візка показана на Рис. 1. На схемі позначені: ДС1 – датчик струму контактної мережі, ДС2 – ДС4 – датчик вихідного струму інвертора, ДН1 – датчик напруги контактної мережі, ДН2 – датчик напруги ланки постійного струму, ДШ1 и ДШ2 – датчики кутової швидкості двигунів. Зовнішній вигляд трамвайних вагонів, на яких встановлено розроблений електропривод, наведено на Рис. 2.

Алгоритми керування моментом приводних АД програмно реалізовані на уніфікованому цифровому контролері.

Максимальна швидкість вагону складає 75 км/г, що відповідає кутовій швидкості обертання ротору приводного АД, яка дорівнює 418 рад/с (266% від номінального значення).

Тяговий електропривод пасажирського трамваю кафедра АЕМС-ЕП

Рис. 1. Функціональна схема тягового електроприводу.

Тяговий електропривод пасажирського трамваю кафедра АЕМС-ЕП

Рис. 2. Вигляд трамваїв

Захищеність інноваційної розробки патентами
В стадії захисту

Економічний розділ пропозиції
Існуючі у закордонних виробників електроприводи для спеціальних застосувань, зазвичай в два і більше разів дорожчі за створені з використанням розробленого уніфікованого контролера та алгоритмів керування. Застосування високоефективних алгоритмів керування машинами змінного струму дозволяє зменшити втрати активної потужності в електромеханічних системах до 20%.

Інформація про розробників
Кафедра автоматизації електромеханічних систем та електроприводу НТУУ «КПІ»
Науковий керівник – проф., д.т.н. Сергій Михайлович Пересада
Відповідальний виконавець – доц., к.т.н. Сергій Миколайович Ковбаса
Телефон: 8-044-241-86-56, 8-044-236-99-30
e-mail: skovbasa [at] ukr.net
Адреса: Кафедра АЕМС-ЕП, НТУУ”КПІ”, проспект Перемоги 37, Київ, 03056

Статистика



По результатам 1 семестра

2022/2023 учебного года


Всего студентов: 137,
из них на бюджете: 130.

Объявления



Образовательный процесс во втором семестре

С целью предотвращения распротранения COVID-19, учитывая ухудшение эпидемиологической ситуации, согласован и опубликован Приказ НОН/29/2022 от 26.01.2022 «Про организационные меры для предотвращения распространению коронавируса COVID19» . Семестр начинается в дистанционном режиме, решение о переходе в смешанный режим принимается в конце каждого месяца. На текущий момент, дистанционный режим продлён до 19.03.2022.


Последние объявления




Партнёры

Центр международного образования