Системи оптимального та інтелектуального керування

ВСТУП

Системи оптимального та інтелектуального керування. Серед величезної кількості оптимізаційних задач виділяється клас задач, які доводиться вирішувати на етапах параметричного синтезу систем автоматичного керування електромеханічними об‘єктами.

Використання методів теорії оптимального керування є одним з найперспективніших способів підвищення якості САК, що проектуються. Теорія оптимального керування − це розділ теорії автоматичного керування, де досліджуються властивості траєкторій динамічних систем, що є оптимальними за певним критерієм (мінімум часу переходу з одного стану в інший, максимально можлива точність виконання завдання керування, мінімум витрат енергії тощо) при дотриманні численних обмежень.

При вивченні кредитного модуля “Оптимальне керування в електромеханічних та електротехнічних системах” виникають ряд труднощів, оскільки курс містить високий математичний рівень при синтезі та проектуванні оптимальних регуляторів та необхідний доволі високий рівень знань теорії автоматичного керування.

Загальна характеристика кредитного модуля ” Системи оптимального та інтелектуального керування “

Метою кредитного модуля є формування у студентів здатностей:

  • досліджувати критерії оптимізації для електромеханічних та електротехнічних об’єктів керування;
  • досліджувати оптимальні стратегії керування об’єктом;
  • проектувати регулятори для лінійних систем об’єкту, оптимальних за швидкодією;
  • проектувати оптимізовані регулятори для квадратичного функціонала об’єкту.

Основні завдання кредитного модуля. Згідно з рекомендаціями до розроблення освітніх програм студенти після засвоєння навчальної дисципліни мають продемонструвати такі результати навчання:

знання:

  • функціоналу та його властивостей;
  • задачі варіаційного числення;
  • принципу максимуму Понтрягіна;
  • методу динамічного програмування об’єктів керування;
  • методів оптимізації при синтезі систем керування електромеханічними об‘єктами;

уміння:

  • досліджувати критерії оптимізації для електромеханічних та електротехнічних об’єктів керування;
  • вибирати критерії оптимальності при проектуванні оптимальних систем автоматичного керування;
  • вирішувати задачі оптимального керування;
  • застосовувати методи оптимального керування для забезпеченні бажаних властивостей систем керування електромеханічними об‘єктами;
  • синтезувати регулятори для лінійних систем об’єкту, оптимальних за швидкодією, та оптимізовані регулятори для квадратичного функціонала систем автоматичного керування.

На наступному курсі магістри наукового спрямування вивчають дисципліну “Синтез динамічних систем“, що є прямим продовженням даного курсу.

Статистика



За результатами 1 семестру

2018/2019 навчального року


Всього навчається: 166,
з них на бюджеті: 160.
Отримують стипендію: 74,
з них підвищену: 14.

Оголошення



Звертаємось за допомогою у лікуванні студента 5 курсу групи ЕП-81 Філіппенко М. В., який після важкої травми з 01.02.2019 знаходиться в реанімаційному відділенні «Інституту патології хребта та суглобів» у Харкові, і потребує проведення операції вартістю біля 100 000 грн.
Для надання допомоги відкрито рахунок: карта ПриватБанку 5168 7554 3672 4898, отримувач: Філіппенко Наталія Аркадіївна, мати студента.

Партнери