Математична модель ідеалізованого асинхронного двигуна (АД),
яка широко використовується в задачах аналізу та синтезу систем керування
асинхронним приводом [1], не враховує магнітних втрат в осерді статора та
ротора, що називаються втратами у сталі чи в залізі двигуна. Проте останнім
часом увага фахівців до вивчення впливу втрат у залізі на процеси керування
АД зростає [2-3]. Тому актуальною є побудова розширених завдяки врахуванню
втрат у залізі математичних моделей АД. В статті [4] отримано розширену
модель двигуна для орієнтування рухомих координат за вектором головного
потокозчеплення (потокозчеплення у повітряному проміжку). Праця, що
пропонується, є продовженням зроблених в [4] досліджень шляхом отримання
моделі для іншого вектора стану АД та побудови структурних схем моделей.