Лекції викладачів з університетів Європи в КПІ

Лекції викладачів з університетів Європи в КПІ

(матеріал буде оновлено та доповнено незабаром)

Лекції викладачів з університетів Європи в КПІ та кафедра АЕМС-ЕП.
Цього року в лютому, викладачі-науковці з провідних європейських університетів провели лекції в КПІ, маючи на меті розповісти про навчання у своїх навчальних закладах, та про можливість для студентів КПІ провести один або декілька семестрів за програмою Erasmus в їхніх університетах з отриманням стипендії.

Цікаво, що в Португалії якнайкраще застосовується принцип «навчання ближче до промисловості», за яким до складу технічних кафедр входять представники підприємств та виробництва, причому вони можуть складати до 50 % складу кафедри. Це безсумнівно покращує підготовку випускників до майбутньої професійної діяльності.

Разом з цим в рамках проведення «Тижня промислової електроніки» (новина з сайту факультету електроніки) було проведено 3 тематичних лекції за матеріалами, якими лектори займаються на своїх кафедрах:

  1. Power electronics and electric drive: group fields of research
    (Промислова електроніка та електропривод: напрямки дослідження, лектор — проф. Віктор Мануель де Карвальйо Фернао Пірес, скор. Victor Pires, статті, також працював в університеті м. Лісбон);
  2. The switched reluctance machine (SRM) and the electrical drives
    (Двигуни зі змінним реактивним опором (комутуємі двигуни) та електропривод, лектор — проф. Армандо Хосе Пінейро Маркес Пірес, скор. Armando Pires, статті)

    • Політехнічний інституту м. Сетубал (Португальська Республіка).
  3. a) GaN — the new semiconductor; b) electromobility
    (GaN — новий напівпровідник; електромобільність, лектор — проф. Марчин Голуб, Marcin Holub, статті)

    • Західнопоморський університет технологій м. Щецин, Республіка Польща.

Нашу особливу увагу привернуи лекції №2 та № 3b, адже це напряму стосується нашої спеціалізації.

photo5224446426023570573

Викладач, студенти 5-го курсу та аспіранти кафедри АЕМС-ЕП на лекції в актовому залі ФЕЛу

Лекції викладачів з університетів Європи в КПІ. Зміст лекцій.

1. Victor Pires розповідав щодо:

а) нових досягнень в розвиненні нових топологій перетворювачів — квазі-Z інвертору з трьохфазним інвертором T-типу — для застосування у фотоелектричних панелях;

б) fault detection and tolerance control (керування на основі виявлення несправностей і допустимих помилок) — дуже простий метод для відстежування помилкового стану роботи трьохфазних двигунів за вимірюванням вектору струму.

Фотокартки з 1-ої лекції

2. Armando Pires розповів про:

а) інноваційні розробки з підвищення енергетичної ефективності та принципів керування електричних приводів на основі SRM.

Він застосував принцип перетворення координат таким чином, що спростив модель двохполюсного SRM, що складається з трьох рівнянь для струмів та двух для напруг, — до двох просторових (еквівалентних) рівнянь струму та напруги.
Це забезпечує спрощення моделі до квазі-однофазної. Тобто керування двигуном зводиться до керування однією статорною обмоткою (хоча фізично їх три, і в кожний момент часу має працювати тільки одна, а інші — відмикаються від живлення).

Запропонований метод експериментально підтверджений — дивись статті у фотокартках, та забезпечує плавне керування моментом, що є дуже актуальним, адже декілька десятків років в світі ця проблема керування SRM не була вирішена.

Треба відзначити, що цей тип двигунів є дешевшим та простішим по виготовленню за синхронні двигуни з постійними магнітами, та може стати таким ж розповсюдженим у перспективі. Зараз місця їх виготовлення дуже рідкі.

б) Також A. Pires приділив увагу проблемі керування багаторівневими перетворювачами (Multilevel converters). Так називають будь-який пристрій заснований на ключовому перетворенні енергії, що має не два рівні напруги в ланці постійного струму (як типові інвертори, випрямлячі та DC-DC перетворювачі), а N-рівнів напруги, де N-кількість паралельних ланок з ключами та накопичувальними елементами (дроселями та конденсаторами).

З точки зору керування, такі перетворювачі моментально стають дуже складними, адже потребують синхронного/синфазного перемикання паралельних віток та вимірювання всіх струмів та напруг.

З іншого боку, вони мають знижений коефіцієнт вищик гармонік (THD), що сприяє покращенню енергетичних характеристик приводу та зменшує гармонічний склад струму, що споживається з мережі.

Фотокартки з 2-ої лекції

3.  Marcin Holub розповів про електромобільність — про історію, сучасний стан та перспективи в європейському просторі.

Marcin показав стан розвитку інфраструктури для електричних транспортних засобів (ЕТЗ, англ. EV) у Польщі, порівняльну характеристику різних типів акумуляторних батарей (АКБ), що типово застосовуються в ЕТЗ, та різні типи ЕТЗ (англ. battery EV = BEV): на основі АКБ, гібридні — з АКБ та двигуном внутрішнього згоряння (англ. hybrid EV = HEV), гібридні з можливістю підзарядки АКБ від зарядної станції (англ. plug-in HEV = PHEV) та ЕТЗ на основі топливних елементів (англ. fuel cell EV = FCEV).

Нажаль, нічого не було сказано щодо гібридних джерел живлення для ЕТЗ на основі АКБ та суперконденсаторів, власне розробкою та керуванням яких займається наша кафедра з 2017 року.

Фотокартки з 3-ої лекції

Також з новини ФЕЛу про лекції викладачів з університетів Європи в КПІ:

«В урочистій атмосфері відбулося підписання рамкової угоди про співпрацю між КПІ ім. І. Сікорського та Політехнічним інститутом м. Сетубал.
Західнопоморський університет технологій має плідну співпраця з КПІ та взаємні з 2016 року. Планується підписання рамкової міжуніверситетської угоди.»

Статистика



По результатам 2 семестра

2018/2019 учебного года


Всего студентов: 164,
из них на бюджете: 160.

Объявления



Консультационно-информационный центр

На кафедре АЭМС-ЭП с 01.07.2019 начинает работать центр по вопросам поступления абитуриентов по специальности "141 – Электроэнергетика, электротехника и электромеханика", на образовательную программу (специализацию) "Электромеханические системы автоматизации, электропривод и электромобильность". Также работает горячая линия.
Подробнее - по ссылке.


Результаты экзамена по специальности

Результаты экзамена по специальности для поступления на магистратуру уже загружены по ссылке

.

Партнёры